Ciasteczka z mąki żytniej

Kolejny weekend i kolejne wspólne pieczenie Ciasta na niedzielę..tym razem piekłyśmy nie ciasto, a ciasteczka na choinkę..moje nie są jeszcze udekorowane,ale mam jeszcze to zrobię...przed ubieraniem choinki zdążę..haha..Ja zrobiłam ciasteczka z mąki żytniej..przepis na nie znalazłam tutaj.
Razem ze mną ciasteczka piekły; Joasia,

  • 5 łyżek cukru 
  • 5 łyżek masła 
  • 2 szklanki mąki żytniej 
  • 1 jajko 
  • 2 łyżki kakao 
Wszystkie składniki dokładnie zagnieść.Następnie zawinąć w folię spożywczą i włożyć do lodówki na około 30 minut.Wyjąć ciasto z lodówki i rozwałkować na cienki placek 3-4 mm. Wykrawać różne kształty ciasteczek, robiąc w nich dziurki [ na sznureczek do zawieszenia ]i ułożyć na blaszce.Piec przez około 10 minut w piekarniku nagrzanym do 170 stopni.Ciasteczka po upieczeniu są miękkie, ale jak ostygną będą twarde.Dowolnie udekorować.




Komentarze