Zupa buraczkowa

Dziś burak ma swoje święto..ja co prawda nie świętowałam , ale mam okazję wstawić zaległy przepis..tą zupkę gotowałam oj dawno temu..jak buraczki rosły jeszcze na działce..najpierw była botwinka, ale moje córki za bardzo jej nie lubią, więc później z większych buraczków była zupka..
  • kilka buraków czerwonych
  • 1 -2 marchewki
  • 2 łyżki masła
  • wywar z kurczaka
  • ziemniaki
  • 2 łyżki kwaśnej śmietany
  • sól, pieprz
  • listek, ziele
  • 1-2 łyżki octu
Do garnka z wywarem , dodać obrane i pokrojone w kostkę ziemniaki.Dodać listek, ziele , gotować aż ziemniaki będą prawie miękkie.Buraki obrać i zetrzeć na tarce grubych oczkach i poddusić na maśle, dodać do gotujących się prawie miękkich ziemniaków. Dodać ocet i gotować razem jeszcze około 10 minut.Doprawić śmietaną .


Komentarze