Czak czak


Parę dni temu dzięki uprzejmości firmy Brześć otrzymałam przesyłkę i mam przyjemność testować ich produkty.Firma ta ma w swojej ofercie różne produkty..między innymi ciastka francuskie,ptysiowe, kruche, drożdżowe oraz babki .Groszek ptysiowy nadaje się przeważnie jako dodatek do zup, ale ja postanowiłam zrobić coś innego[ do zupy też na pewno wykorzystam]. W necie wynalazłam przepis na czak czak..zwany także kominem, pochodzi z kuchni wschodniej, głównie tatarskiej.Tradycyjnie Czak Czak powinien mieć formę piramidy .U mnie jest w innej formie, ale to nie ma żadnego znaczenia.W oryginalnym  przepisie robi się ciasto , kroi na małe kawałeczki i smaży w głębokim oleju..ja poszłam na łatwiznę i wykorzystałam groszek ptysiowy Brześć.
Miód stopić na bardzo małym ogniu . Do roztopionego miodu dodać cukier i ogrzewać powoli cały czas mieszając.Gotować tak długo, aż będzie ciągnąć się w nitki, które szybko twardnieją w powietrzu.Orzechy posiekać , wymieszać z groszkiem ptysiowym i płatkami migdałowymi.Dodać do karmelu i dokładnie wymieszać.Przełożyć na talerz lub do foremki.Odstawić do ostygnięcia.





Jesienne słodkości!

Komentarze