Ziemniaki jak z ogniska

Do upieczenia takich ziemniaków przybierałam się od dawna..ale jak już dostałam paprykę wędzoną musiałam wypróbować..w sumie można zrobić i bez takiej papryki, ale akurat ta wędzona daje przyjemny posmak i zapach jakby ziemniaczki były naprawdę pieczone w ognisku..Przepisów na takie ziemniaki w sieci jest wiele ...ja korzystałam z tego.

  • 1 kg ziemniaków
  • 1/2 szkl. mąki żytniej lub innej pełnoziarnistej
  • 1 łyżeczka papryki wędzonej 
  • 1 łyżeczka papryki ostrej
  • 2 łyżeczki słodkiej papryki
  • 1 łyżeczka soli
  • 1 łyżeczka pieprzu

Obrane i umyte ziemniaki przekroić na pół jeśli są zbyt duże. Mąkę wymieszać z przyprawami [ najlepiej w misce z pokrywką lub torebce], dodać ziemniaki i zrobić im „trzęsienie ziemi”. Potrząsać torbą/miską, by ziemniaki obtoczyły się w mące i przyprawach. Ziemniaki przełożyć na blaszkę. Piec je w piekarniku nagrzanym do 180 stopni przez około 1 godzinę. Jeśli piekarnik jest bez termoobiegu, należy co jakieś 10-15 minut obrócić ziemniaki, tak by równomiernie się opiekły. Na ostatnie 15 minut zwiększyć temperaturę do 200 stopni.




To my! Młode kartofelkiTO MY! MŁODE KARTOFELKI 2015

Komentarze

  1. dziękuję za udział w zabawie. ziemniaki wyglądają, jakby rzeczywiście były w popiele :)
    zapraszam do obejrzenia podsumowania akcji:
    http://eksperymentsobotni.blox.pl/2015/08/podsumowanie-akcji-TO-MY-MLODE-KARTOFELKI-2015.html

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny i komentarz... Pozdrawiam i zapraszam ponownie.....
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga ? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie..a umieszczę je w galerii.