Zakręcona drożdżówka z truskawkami i rabarbarem


Pomysł na zawijaną drożdżówkę znalazłam tutaj ..świetnie to wygląda...ja zmieniłam nadzienie do drożdżówki..u mnie to truskawki z rabarbarem i kisielem...
  • 4 szkl. mąki 
  • 300 ml letniego mleka 
  • 4 żółtka 
  • 50 g roztopionego i ostudzonego masła 
  • 70 g drożdży 
  • 1 łyżeczka soli 
  • 2 łyżki cukru 
  • 50 dkg rabarbaru
  • 20 dkg truskawek
  • 1 kisiel truskawkowy
  • szczypta soli
  • około 3/4 szkl.cukru
Rabarbar pokroić w mniejsze części ,dodać szczyptę soli i cukier według własnego smaku ,zagotować i chwilkę pogotować, dodać także drobniej pokrojone truskawki. Na koniec wsypać kisiel i energicznie zamieszać ,aby nie porobiły się grudki.
1/2 szkl mleka,drożdże, 1 łyżeczkę cukru i 2 łyżki mąki  wymieszać i odstawić do wyrośnięcia. Do miski wsypać mąkę, sól, cukier, dodać żółtka,wlać drożdże i mleko, masło i wymieszać wszystko.Zagnieść i odstawić do wyrośnięcia. Rozwałkować ciasto na kształt prostokąta, posmarować dżemem truskawkowym [ trochę zostawić do posmarowania upieczonego ciasta]. Najdłuższe boki złożyć do środka , te krótsze też ale tylko końcówki. Utworzony prostokąt rozwałkować ciasto na grubość 1 cm, pociąć na paski. Każdy pasek chwycić w dłonie i skręcić w przeciwnych kierunkach tworząc coś na kształt spirali. Każdą taką spiralę układać obok siebie na blaszce wyłożonej pergaminem.Piec około 30 minut w temperaturze 180 stopni.
Jeszcze ciepłe ciasto, ale nie gorące posmarować cienką warstwą dżemu. Pomagając sobie pergaminem zwinąć ciasto jak roladę, owinąć folią spożywczą lub ściereczką i odstawić na 1-2 godziny.Po rozwinięciu posypać cukrem pudrem i kroić w plastry.










Uczta pod gołym niebem

Drożdżówka zrobiona przez Justynkę.

Komentarze

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny i komentarz... Pozdrawiam i zapraszam ponownie.....
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga ? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie..a umieszczę je w galerii.