Orzeszki z masą z płatkami owsianymi

Przepis na ciasto na orzeszki zaczerpnięty stąd [ja zrobiłam z podwójnej porcji, dałam mniej masła...], takie orzeszki można nadziewać dowolną masą , tym razem skorzystałam z tego pzepisu.
  • 125 g masła rozpuszczonego i ostudzonego [ nie rozpuszczałam]
  •  220 g mąki tortowej
  • 1 jajko, roztrzepane
  • 50 g cukru pudru
  • 1 płaska łyżeczka sody oczyszczonej
  • 1 płaska łyżeczka cukru waniliowego
  • szczypta soli
Z podanych składników zagnieść ciasto. Formować niewielkie kulki i wkładać każdą kulkę do rozgrzanej foremki do pieczenia orzeszków. Piec na jasnozłoty kolor.

Nadzienie do orzeszków
  • 3 łyżki mleka
  • 3 łyżki cukru
  • 3 łyżki masła
  • 3-4 łyżki kakao
  • 1 szkl.płatków owsianych
  • dowolne bakalie
Płatki podpiec na suchej patelni i ostudzić.Mleko z cukrem , masłem i kakao podgrzać, dodać płatki i wymieszać.
Nadzieniem wypełniać połówki orzeszków i sklejać po dwa razem .
Wiosenne słodkości!Uczta pod gołym niebem

Komentarze

  1. Fajny przepis. Takie pyszności z nadzieniem są dobre na każdą okazję. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny i komentarz... Pozdrawiam i zapraszam ponownie.....
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga ? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie..a umieszczę je w galerii.