Kakaowe ciasto z truskawkami i kruszonką




Pomysł na takie ciasto znalazłam tutaj..pięknie pachnące..z pyszną kruszonką...polecam..do ciasta można dać dowolne owoce..u mnie truskawki...tylko troszkę , bo sezon truskawkowy u mnie dopiero się zaczyna..następnym razem dam dużo więcej...Ciasto upiekłam w ramach Ciasta na niedzielę..Truskawkowe pyszności można zobaczyć u innych osób , które wzięły udział we wspólnym pieczeniu..[ JoasiaBernadettaDorotkaBeata,IwonaLidia...

Wszystkie składniki na ciasto powinny mieć temperaturę pokojową.
Ciasto ucierane:
  • 5 jajek
  • 20 dkg cukru
  • 125 ml oleju
  • 125 ml jogurtu naturalnego
  • 35 dkg  mąki pszennej
  • 30 g kakao
  • 3 łyżeczki proszku do pieczenia
  • ok. 800 g świeżych truskawek
Kruszonka:
  • 15 dkg masła lub margaryny
  • 50 g czekolady gorzkiej
  • 18 dkg  mąki pszennej
  • 20 g kakao
  • 10 dkg cukru
  • szczypta soli
  • 10 dkg płatków owsianych
Czekoladę połamaną na kawałki i masło roztopić w kąpieli wodnej. Mąkę wymieszać z kakao, cukrem, szczyptą soli i płatkami owsianymi. Dodać ciepłą, roztopioną czekoladę i zagnieść na kruszonkę.
Truskawki umyć, osuszyć i odszypułkować.
 Mąkę wymieszać z proszkiem do pieczenia i kakao. Oddzielić żółtka od białek. Białka ubić na sztywną pianę.Ubijając, dodać stopniowo cukier. Dalej miksując, dodać po jednym żółtku. Zmniejszyć obroty miksera i dodać stopniowo olej z jogurtem. Kolejno dodać mąkę z kakao w 3 porcjach mieszając krótko, tylko do połączenia składników.
Ciasto przełożyć do formy prostokątnej o wymiarach ok. 35x 24cm wysmarowanej margaryną i posypanej mąką [ u mnie wyłożona papierem]. Ułożyć truskawki i posypać kruszonką.
Piec w nagrzanym piekarniku ok. 45min. (do suchego patyczka) w temperaturze 180°C.











Wiosenne słodkości!Przysmaki dla taty 5Uczta pod gołym niebem

Komentarze

  1. Fajny pomysł z tym murzynkiem, dzięki Bozenko za kolejny wspólny raz :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Prosto i smacznie, dziękuję za kolejne wspólne pieczenie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. jak ja lubię takie ciasta, do kawy rewelacyjne :) dziękuję za wspólne pieczenie, było super :D

    OdpowiedzUsuń
  4. To ciacho dla mojego Teścia- miłośnika czekolady. Dziękuję za truskawkowy weekend.

    OdpowiedzUsuń
  5. Smaczne ci wyszło to ciasto :) Dziękuję za wspólne pieczenie i mam nadzieje , że znowu będziemy razem piekły . Pozdrawiam Joanna .

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny i komentarz... Pozdrawiam i zapraszam ponownie.....
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga ? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie..a umieszczę je w galerii.