Ciasto z advokatem i krówkami

Jakiś czas temu dostałam advokat..czyli likier jajeczny o cudownym zapachu wanilii...pyszny..idealny na babskie spotkania...advokat także można dodawać do ciast itp..ja upiekłam ciasto z jego dodatkiem...ciasto wyszło pyszne...mimo, tego ,że krówki opadły na samo dno ciasta..Pomysł na takie ciasto znalazłam tutaj.Moje ciasto z braku czasu posypane jest tylko cukrem pudrem.

Składniki na ciasto powinny być w temperaturze pokojowej.
Ciasto:
  • 20 dkg masła lub margaryny
  • 28 dkg mąki pszennej + 1 łyżka
  • 18 dkg cukru
  • 5 jajek
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1/2 szkl. ajerkoniaku/advokatu
  • 15 dkg twardych krówek pokrojonych na drobne kawałki
  • szczypta soli
Mąkę (260g) wymieszać z proszkiem do pieczenia oraz solą.Krówki wymieszać z 1 łyżką mąki. Masło utrzeć z cukrem, ucierać przez około 4 minuty mikserem/ najwyższe obroty. Zmniejszyć obroty miksera na najniższe i dodawać po jednym jajku, po każdym dodaniu przez chwilę miksować, aż składniki się połączą w jednolitą masę.[przy dodawaniu 4. jajka proszę również wsypać 1 łyżkę mąki, a przy dodawaniu 5. proszę dodać 2 łyżki mąki (to będzie mąka z punktu 1.)Do ciasta dodać resztę mąki i wlać likier, wymieszać mikserem na średnich obrotach do połączenia składników. Dodać krówki i wymieszać łyżką.[ ja nie mieszałam krówek z ciastem ]. Ciasto przełożyć do formy [ u mnie część ciasta, krówki i reszta ciasta ]z kominem o średnicy 22cm [ u mnie tortownica bez kominka]posmarowanej masłem i posypanej bułką tartą. Wyrównać i wstawić do nagrzanego piekarnika. Piec w temperaturze 180oC na funkcji góra-dół przez około 50-55 minut. Piekłam na najniższym poziomie piekarnika. Po wyjęciu z piekarnika babkę odstawić do przestygnięcia, ale jeszcze ciepłą ostrożnie wyjąć z formy i odstawić do całkowitego ostygnięcia.Dowolnie udekorować.

Wiosenne słodkości!

Komentarze

  1. Advokat- wspaniały smak. Zarówno w słodyczach, deserach, jak i po prostu jako słodki trunek. Dawno nie piłam w takiej postaci, bo w słodkościach częściej mi się trafia go uświadczyć :) A ciachami kusisz :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny i komentarz... Pozdrawiam i zapraszam ponownie.....
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga ? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie..a umieszczę je w galerii.