Kurczak po papiesku



Jakiś czas temu koleżanka wspomniała o kurczaku po papiesku..mówiła , że jest pyszny...zachwalała..no i cóż mi pozostało..tylko zrobić..kupiłam co prawda skrzydełka..ale to żaden problem..a ten sosik ..pycha...lekko słodkawy..a jaki zapach..mniam..polecam..Ja co prawda ciut pozmieniałam i zrobiłam ciut inaczej niż wyczytałam w przepisie z netu..skrzydełka najpierw troszkę podgotowałam [ i zrobiłam  zupkę -rosołek], a dopiero później piekłam.

  • 1,20 kg skrzydełek
  • 60 dkg pieczarek 
  • 2 cebule 
  • 1 papryka
  • 8 łyżek wody 
  • 8 łyżek cukru
  • 8 łyżeczek maggi
  • 3 łyżki octu 
  • 1 słoiczek przecieru pomidorowego 
  • listek , ziele
  • lubczyk suszony
  • marchewka
  • cebula
 Skrzydełka umyć , marchewkę obrać, cebulę opalić.Umieścić w dużym garnku i zalać wodą, dodać listek, ziele , sól. Doprowadzić do wrzenia i zmniejszyć ogień do minimum .W trakcie gotowania zbierać "szumowiny".Doprawić w razie potrzeby. Odstawić z ognia.Gotować około 15-20 minut. Skrzydełka wyjąć z garnka i przełożyć na blaszkę.Pieczarki, cebulę i paprykę pokroić w grubą kostkę i podsmażyć. Wodę, przecier, cukier, maggi, ocet wymieszać, dodać także  lubczyk.Na skrzydełka wyłożyć pieczarki, cebulę i paprykę. Na wierzch polać sosem. Piec jeszcze 30 minut.






banner przepis miesiaca

Komentarze

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny i komentarz... Pozdrawiam i zapraszam ponownie.....
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga ? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie..a umieszczę je w galerii.