Keks z białek

Dobry sposób na wykorzystanie białek...Tego keksa piekłam jakiś czas temu..Przyszykowałam wszystkie składniki, rozpuściłam margarynę i odstawiłam do wystudzenia...i potem całkiem o niej zapomniałam..przypomniałam już jak wlałam ciasto do foremki...no i trza było wylać i znów wymieszać..obawiałam się efektów takiego przelewania , ale jak widać ciasto upiekło się i było pyszne.. 
  • 1 szkl.białek 
  • ¾ szkl.cukru 
  • 1 kostka margaryny
  • 1 szkl.mąki tortowej 
  • 1 płaska łyżeczka proszku do pieczenia 
  • szczypta soli 
  • dowolne bakalie 
Masło rozpuścić i ostudzić. Białka ze szczyptą soli ubić na sztywno, następnie dodać  cukier. Mąkę wymieszać z proszkiem do pieczenia.Do piany z białek stopniowo i  powoli dodawać rozpuszczone i chłodne masło na przemian z mąką .Delikatnie wymieszać łyżką. Na końcu dodać bakalie i całość delikatnie wymieszać. Ciasto przełożyć do blaszki.Piec w temperaturze 180°C, przez około 45-50 minut.

Komentarze

  1. u mnie także często pozostają białka i wykorzystuję je, właśnie, do keksu :) Pyszne!!!

    OdpowiedzUsuń
  2. Kiedyś miałam okazje próbować takie ciasto ( z białek) bardzo mi smakowało. Musze kiedyś sama upiec :)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny i komentarz... Pozdrawiam i zapraszam ponownie.....
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga ? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie..a umieszczę je w galerii.