Miodowe ciasteczka



Te ciasteczka miałam piec wcześniej...ale niestety czasem nasze plany się zmieniają...ale w końcu są i ciasteczka...szybkie w sumie do zrobienia...tylko ciasto musi odleżeć 1 godzinę w zamrażalniku...moje ciasto prawdę mówiąc leżakowało w lodówce ,a nie w zamrażarce ..przez 2  godziny...takie ciasteczka nadają się na choinkę...wystarczy zrobić w nich otworek na sznureczek, a po upieczeniu dowolnie udekorować.Pomysł na te pyszności znalazłam tutaj.Do wałkowania ciasta i wykrawania ciasteczek użyłam wałka oraz foremek do ciasta Tupperware oraz innych foremek.
  • 30 dag mąki 
  • 3 łyżki cukru pudru 
  • 20 dag zimnego masła 
  • 10 dag miodu 
  • 1 łyżeczka sody [ wg mnie można dać mniej]
Mąkę przesiać razem z sodą, dodać masło i posiekać. Dodać miód, sodę i cukier.Dokładnie wymieszać składniki aż połączą się w gładkie ciasto. Uformować kulę, zawinąć w folię i włożyć do zamrażalnika na ok 1 godzinę.Wyciągnąć ciasto z zamrażalnika, rozwałkować na posypanym mąką blacie na grubość ok 3 mm.Rozgrzać piekarnik do 170 stopni.Wyciąć ciasteczka foremką, ułożyć na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia.Wstawić do nagrzanego piekarniki i piec około 6-8 min, aż ciastka zaczną się delikatnie rumienić.Wyciągnąć z piekarnika, odczekać kilka minut aż ciasteczka stwardnieją, następnie przełożyć na kratkę do całkowitego ostudzenia.









Świąteczne słodkości!Wigilia 2014

Komentarze