Rogaliki z parówką i sosem

Zachciało się parówek w cieście ..i były.. rogaliki z parówkami...Pomysł na takie rogaliki z parówką i sosem znalazłam tutaj..moje rogaliki nie były posypywane makiem, ale i tak były smaczne..Od jakiegoś czasu do ciasta drożdżowego wykorzystuję miskę Tupperware, ale tym razem do wyrabiania ciasta wykorzystałam nowy robot..po prostu musiałam sprawdzić jak działa...ale ciasto wyrastało w misce..i było to bardzo szybko...do przygotowania tych rogalików wykorzystałam też rogalomanię..wszystkie te przyrządy bardzo ułatwiają pracę w kuchni..Do sosu wykorzystałam pyszny ketchup Develey.,,po prostu pychotka..


 Ciasto drożdżowe:
  • 50 g drożdży
  • 3 łyżki cukru [ dałam mniej]
  • 1 szkl. mleka
  • 50 dkg mąki
  • 5 łyżek oleju
  • 1 jajo
  • sól

Sos: [ u mnie połowa podanych składników]
  • ok. 100 g przecieru pomidorowego
  • ok. 100 g ketchupu Develey
  • 1 łyżeczka miodu
  •  2 łyżeczki maggi
  • tymianek, papryka słodka, odrobina papryki ostrej lub dowolne przyprawy wedle własnego gustu
Dodatkowo
  • parówki
  • jajko
 W letnim mleku rozpuścić drożdże i cukier, dosypać do nich 1 łyżkę mąki i ostawić w ciepłe miejsce do wyrośnięcia.Gdy drożdże wyrosną, dodać resztę składników i wyrobić ciasto na jednolitą masę [ ja wyręczyłam się robotem]. Odstawić je ponownie do wyrośnięcia  [ u mnie rosło w misce Tupperware].
Podane składniki sosu wymieszać.Parówki pokroić na ćwiartki, a w szklance rozbić dodatkowe jajo do posmarowania rogalików.Ciasto podzielić na trzy równe porcje i rozwałkować pierwszą na blacie oprószonym mąką.
Pokroić na osiem części [ posłużyłam się rogalomanią].Na każdej umieścić ok. łyżeczkę sosu oraz kawałek parówki.
Następnie zawinąć parówki w cieście, zaginając rogi tak, by nasz sos nie wypłynął w czasie pieczenia [ ja nie zawijałam].Umieścić zawijasy na blasze w dość dużych odstępach, a następnie posmarować rogale jajkiem.Blachę z rogalami wstawić do piekarnika nagrzanego do 180 stopni i pieczemy około 25 minut.














Szkolne śniadania(Nie) nudna kanapka

Komentarze

  1. Bardzo fajny pomysł :) Taki oryginalny :) Zapraszam do udziału w kanapkowej akcji - to świetna inspiracja :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo pomysłowe i bardzo apetyczne :) Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Piękne rogaliki jakie miarowe i apetyczne :)

    OdpowiedzUsuń
  4. jadłam takie same i też polecam. są pyszne.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny i komentarz... Pozdrawiam i zapraszam ponownie.....
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga ? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie..a umieszczę je w galerii.