Ciasto kawowe

Kolejne wspólne pieczenie..tym razem piekłyśmy ciasto z bloga Agnieszki.Mi jakoś ...po pierwsze ciasto nie wyrosło..a po drugie było takie "kitowate"..i na dodatek jeszcze podczas przekładnia kawałek ciasta mi się "odłamało"..ale udało mi się je przekroić i posklejać..a potem nasączyłam je i przełożyłam masą jogurtową i posypałam okruchami z ciasta..i jak tako było..ale ogólnie nie byłam zadowolona..




  • 2 szkl. mąki pszennej
  • 1/2 szkl. cukru
  • 4 żółtka
  • 3 czubate łyżki miękkiej margaryny (około 60 g)
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 2/3 szkl. mleka
  • 3 łyżki kawy rozpuszczalnej
  • szczypta soli
dodatkowo
  • jogurt 
  • żelatyna
Mąkę przesiać z proszkiem do pieczenia i solą. 3 łyżki kawy rozpuścić w ciepłym mleku i zostawić do wystygnięcia. Żółtka utrzeć z cukrem, dodać margarynę i zmiksować. Następnie, stale ucierając dodawać kawę z mlekiem na przemian z mąką. Foremkę 20x24 cm wyłożyć papierem do pieczenia i przełożyć ciasto. Wstawić do piekarnika i piec ok. 30 minut. Wystudzić i przekroić na połowę.Przełożyć masą jogurtową [ jogurt zmiksować , dodać rozrobioną żelatynę.], dowolnie udekorować.


Razem ze mną piekły [ dziękuję]:
Ala
Lidia
Iwona

Komentarze

  1. Lubię wypieki z dodatkiem kawy, dają im taki niepowtarzalny posmak.

    OdpowiedzUsuń
  2. PYSZNOŚCI ;) ZAPRASZAM NA CIASTO Z ROGALIKAMI I MASA ŚMIETANOWO -KAWOWĄ:POZDRAWIAM

    http://gotujenacodzien.blogspot.com/2014/03/ciasto-z-rogalikami-siostry-anastazji.html

    OdpowiedzUsuń
  3. Mi też coś za bardzo nie wyrosło, ale było puszyste i z polewą wyszło całkiem fajnie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo lubię ciasta kawowe :)
    Nie zawsze wszystko w kuchni wychodzi; najważniejsze, to umieć znaleźć wyjście z sytuacji :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Mimo małych przeszkód na pewno było pyszne, bo ciasta kawowe zawsze takie są (: Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny i komentarz... Pozdrawiam i zapraszam ponownie.....
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga ? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie..a umieszczę je w galerii.