Drożdżowe torebeczki z jabłuszkiem w środku

Wczoraj pieczone i już zjedzone..pomysł na takie torebeczki podpatrzyłam tutaj..moje torebeczki nie wyszły takie idealne..zabrakło w domu ostrego noża haha i nie mogłam równo wyciąć półokręgu..ja do torebki włożyłam dodatkowo kawałek jabłka..polecam...warto zrobić..ja robiłam z większej porcji ..ale część ciasta wykorzystałam do innych bułeczek..[wpis też będzie]..







  • 75 g margaryny lub masła 
  • 250 ml mleka 
  • 25 g świeżych drożdży lub 12 g suchych 
  • szczypta soli 
  • 70 g cukru (dałam 120 g) 
  • 500 g mąki pszennej 
  • jajko roztrzepane z 1 łyżką mleka (do posmarowania ciasta) 
  • 10 rodzynek
  • jabłka
Tłuszcz roztopić, dodać mleko, podgrzać do letniej temperatury (nie może być gorące!). Suche drożdże wymieszać z mąką (ze świeżych zrobić najpierw rozczyn). Dodać pozostałe składniki i wyrobić gładkie ciasto. Przykryć i odstawić w ciepłe miejsce do podwojenia objętości (1 - 1,5 h). Po wyrośnięciu ciasto ponownie dokładnie wyrobić, aby usunąć pęcherzyki powietrza (ciasto w przekroju powinno być gładkie).
W maszynie do chleba: wszystkie składniki umieścić w maszynie według kolejności: płynne, sypkie, na końcu drożdże. Nastawić program do wyrabiania i wyrastania ciasta. Po skończeniu programu ciasto wyjąć, krótko wyrobić i dalej postępować według poniższego przepisu.
Formowanie torebek:
Ciasto podzielić na 10 części. Każdą część rozpłaszczyć dłonią lub rozwałkować na grubość 0,5 centymetra, tak aby uformować owal. Wyciąć półokrąg w odległości 1 - 2 cm od brzegu.  Położyć kawałek jabłka, z
agiąć wycięty fragment i lekko docisnąć w miejscu złączenia. Umieścić po 1 rodzynce, aby torebka miała zapięcie.Drożdżówki ułożyć na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia. Odstawić (przykryte lnianym ręczniczkiem) do wyrośnięcia na 10 - 15 minut. Przed pieczeniem posmarować roztrzepanym jajkiem.Wstawić do piekarnika nagrzanego do 220ºC i piec przez około 10 minut.








Jabłka wolnościJedz polskie jabłkabaner_Grazynka

Komentarze

  1. W sumie może zrobię coś podobnego, bo ostatnio nawiozłam sobie sporo jabłek...

    OdpowiedzUsuń
  2. hahaha jakie świetne:) w dodatku są jadalne:D

    OdpowiedzUsuń
  3. Mega kreatywne, zwłaszcza gdy w kuchni pomaga mała gosposia :))

    Pozdrawiam, dziękuję za uczestnictwo w akcji i zachęcam do tworzenia kolejnych przepisów z jabłkiem w roli głównej :))

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny i komentarz... Pozdrawiam i zapraszam ponownie.....
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga ? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie..a umieszczę je w galerii.