Drożdżowe torebeczki z jabłuszkiem w środku

Wczoraj pieczone i już zjedzone..pomysł na takie torebeczki podpatrzyłam tutaj..moje torebeczki nie wyszły takie idealne..zabrakło w domu ostrego noża haha i nie mogłam równo wyciąć półokręgu..ja do torebki włożyłam dodatkowo kawałek jabłka..polecam...warto zrobić..ja robiłam z większej porcji ..ale część ciasta wykorzystałam do innych bułeczek..[wpis też będzie]..







  • 75 g margaryny lub masła 
  • 250 ml mleka 
  • 25 g świeżych drożdży lub 12 g suchych 
  • szczypta soli 
  • 70 g cukru (dałam 120 g) 
  • 500 g mąki pszennej 
  • jajko roztrzepane z 1 łyżką mleka (do posmarowania ciasta) 
  • 10 rodzynek
  • jabłka
Tłuszcz roztopić, dodać mleko, podgrzać do letniej temperatury (nie może być gorące!). Suche drożdże wymieszać z mąką (ze świeżych zrobić najpierw rozczyn). Dodać pozostałe składniki i wyrobić gładkie ciasto. Przykryć i odstawić w ciepłe miejsce do podwojenia objętości (1 - 1,5 h). Po wyrośnięciu ciasto ponownie dokładnie wyrobić, aby usunąć pęcherzyki powietrza (ciasto w przekroju powinno być gładkie).
W maszynie do chleba: wszystkie składniki umieścić w maszynie według kolejności: płynne, sypkie, na końcu drożdże. Nastawić program do wyrabiania i wyrastania ciasta. Po skończeniu programu ciasto wyjąć, krótko wyrobić i dalej postępować według poniższego przepisu.
Formowanie torebek:
Ciasto podzielić na 10 części. Każdą część rozpłaszczyć dłonią lub rozwałkować na grubość 0,5 centymetra, tak aby uformować owal. Wyciąć półokrąg w odległości 1 - 2 cm od brzegu.  Położyć kawałek jabłka, z
agiąć wycięty fragment i lekko docisnąć w miejscu złączenia. Umieścić po 1 rodzynce, aby torebka miała zapięcie.Drożdżówki ułożyć na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia. Odstawić (przykryte lnianym ręczniczkiem) do wyrośnięcia na 10 - 15 minut. Przed pieczeniem posmarować roztrzepanym jajkiem.Wstawić do piekarnika nagrzanego do 220ºC i piec przez około 10 minut.








Jabłka wolnościJedz polskie jabłkabaner_Grazynka

Komentarze

  1. W sumie może zrobię coś podobnego, bo ostatnio nawiozłam sobie sporo jabłek...

    OdpowiedzUsuń
  2. hahaha jakie świetne:) w dodatku są jadalne:D

    OdpowiedzUsuń
  3. Mega kreatywne, zwłaszcza gdy w kuchni pomaga mała gosposia :))

    Pozdrawiam, dziękuję za uczestnictwo w akcji i zachęcam do tworzenia kolejnych przepisów z jabłkiem w roli głównej :))

    OdpowiedzUsuń
  4. Witaj. Jesteśmy agregatem blogów kulinarnych - dopiero początkujących, bo mającym w swoim gronie 99 blogów, ale za to szybko brnącym do przodu. W sumie z naszego Katalogu do tej pory blogi odwiedziło 283476 osób w niecałe 2 miesiące, co daje nam średnio na bloga 2863 wejść oraz 18 wejść na pojedynczy post. Jeśli chcesz dołączyć do naszego grona, to zapraszamy do rejestracji na: http://katalogsmakow.pl/jak-dodac-bloga.15955.html

    Póki co na stronie każdy użytkownik ma swój profil, funkcjonuje również TOP LISTA blogów. Już jutro zaś pojawią się nowe funkcje dla użytkowników, m.in. forum tematyczne oraz możliwość dodawania swoich ulubionych przepisów do zeszytu. Gorąco zachęcamy do dołączenia do naszego grona. Pozdrawiamy, www.katalogsmakow.pl

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny i komentarz... Pozdrawiam i zapraszam ponownie.....
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga ? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie..a umieszczę je w galerii.