Tartaletki z truskawkami



Wczoraj wieczorem robione....Sezon truskawkowy chyba już rozpoczęty..u mnie co prawda truskawki na działce jeszcze dojrzewają..ale wczoraj córce zachciało się truskawek i kupiłyśmy..a rzadko to robię..po prostu nie mam przekonania do takich owoców..zjadłam jedną i nie poczułam nawet smaku truskawki ...jednak co swoje z działki to swoje ..bez żadnej chemii itp.....no i niestety truskawki niby pięknie wyglądały..ale po powrocie do domu straciły już swoje "piękno"..i musiałam coś z nimi zrobić.. no i wybór padł na tartaletki z musem truskawkowym.Ciasto kruche może być białe..ale do ciasta kruchego dodałam kakao i kawę ...chociaż to nie jest konieczne ..Proste..i smaczne..można zrobić dużą tartę lub kilka tartaletek.

CIASTO:

  • 1 ¼ szklanki mąki
  • 0,5  szkl. cukru pudru
  • 1 łyżka  kakao
  • 1 łyżka kawy rozpuszczalnej
  • ½ łyżeczki sody
  • szczypta soli
  • 18 dkg margaryny
  • 3 łyżki zimnej wody
Masa truskawkowa: 
  • 30 dkg truskawek 
  • 1/3 szkl. cukru 
  • sok z 0,5 cytryny 
  • 2 łyżki żelatyny
  • 300 ml śmietany 36%
Zagnieść ciasto i schłodzić.[ ja najpierw wyłożyłam ciasto do tartaletek i wstawiłam je do lodówki]. Foremki do tartaletek wysmarować masłem, wyłożyć ciastem , nakłuć widelcem. Piec około 25 minut w piekarniku nagrzanym do 180 stopni. Pozostawić do wystygnięcia.
Żelatynę rozpuścić w 1/4 szklanki wrzącej wody, odstawić.Truskawki, cukier, sok z cytryny podgrzać, wymieszać. Zmiksować i doprowadzić do wrzenia i zdjąć z palnika. Do gorącego sosu dodać żelatynę, dobrze wymieszać, by się całkowicie rozpuściła i wystudzić.
Śmietanę  ubić na sztywno i powoli dodawać do sosu truskawkowego, delikatnie wymieszać.Masę truskawkową wyłożyć na schłodzone tartaletki. Schłodzić przez kilka godzin w lodówce, do stężenia.Dowolnie udekorować.
Kawa ...I co dalej?Milion smaków truskawekDania na zimno - czyli co jeść w upalne dni

Komentarze

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny i komentarz... Pozdrawiam i zapraszam ponownie.....
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga ? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie..a umieszczę je w galerii.