Sernik truskawkowy na zimno

Pyszny..zjedzony w ekspresowym tempie..taki sernik można zrobić nawet na biszkoptach.
Składniki ciasta:
  • 140 g mąki pszennej
  • 140 g margaryny
  • 140 g cukru pudru
  • 2 jajka
  • 3/4 łyżeczki proszku do pieczenia
Rozgrzać piekarnik do 190 stopni.Margarynę utrzeć z cukrem, dodając pojedynczo jajka. Następnie dodać mąkę wymieszaną z proszkiem .Wymieszać wszystkie składniki, do uzyskania gładkiej masy.Ciasto przelać do tortownicy i piec przez około 25 minut. Wyjąć z blaszki i pozostawić do wystygnięcia.

Krem twarogowo-truskawkowy

  • 2 czubate łyżki żelatyny 
  • 400 ml 36% śmietany
  • 8-10 łyżek cukru pudru 
  • 80 dag twarogu mielonego
  • 30 dkg truskawek
Dodatkowo
  • kilka truskawek
  • galaretka [ u mnie pomarańczowa]

 Żelatynę rozpuścić według przepisu na opakowaniu. Śmietanę ubić  z cukrem, po łyżce dodawać twaróg, a gdy masa będzie gładka, wlać  żelatynę, stale miksując. Podzielić na połowę Do jednej części dodać zmiksowane truskawki i wymieszać.Masy wyłożyć na wystudzonym cieście.Można najpierw jedną a, potem drugą część, albo tak jak ja łyżką kładłam na przemian.Odstawić do zastygnięcia.Na wierzchu ułożyć truskawki i zalać tężejącą galaretką.Odstawić do lodówki do lodówki do zastygnięcia.


Komentarze

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny i komentarz... Pozdrawiam i zapraszam ponownie.....
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga ? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie..a umieszczę je w galerii.