Rosół z kluskami lanymi



Pyszny rosołek..na pewno posmakuje każdej mamie i nie  tylko mamie..
  • skrzydełka , udka lub porcje rosołowe
  • 2 marchewki
  • 1 cebula (opalona w całości nad płomieniem kuchenki gazowej
  • 1 por [biała część]
  • sól, wegeta
  • liście laurowe
  • ziele angielskie
  • koperek
Marchewkę obrać, cebulę opalić ,kurczaka umyć.Wszystkie składniki umieścić w dużym garnku i zalać wodą. Doprowadzić do wrzenia i zmniejszyć ogień do minimum .W trakcie gotowania zbierać "szumowiny".Doprawić w razie potrzeby. Odstawić z ognia.
  • 4 łyżki mąki
  • 2 jajka
  • sól
  • lubczyk
Jajka wbić do miseczki, dodać sól, mąkę i ucierać, aż na powierzchni ciasta ukażą się pęcherzyki powietrza.Wlewać ciasto cienkim strumieniem na gotującą się wodę, mleko lub bulion. Zamieszać kluski i gotować 2 minuty. Ja mam specjalny ''przydaś'' do klusek , ale można takie kluski zrobić lejąc ciasto przez lejek...kluski można robić różne ..w zależności od ilości mąki..




Co mamy dla mamy? Dzień Matki 2014

Komentarze

  1. smak z dzieciństwa:) mama robiła mi taki rosołek;)

    OdpowiedzUsuń
  2. takie rosół jest najlepszy:d

    OdpowiedzUsuń
  3. Pamietam lane kluski, jako najwiekszy koszmar dziecinstwa...
    Po wielu, wielu, wieeelu latach okazalo sie, ze to moja mama je malo apetycznie robila
    :)
    Milo, ze jestes w akcji mamowej.
    Kasia
    www.lejdi-of-the-house.bloog.pl

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny i komentarz... Pozdrawiam i zapraszam ponownie.....
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga ? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie..a umieszczę je w galerii.