Kawowa pianka

Biszkopt upieczony był w sobotę..a całe ciasto robione w wielkim stresie ..i złym samopoczuciu [ oczywiście też w sobotę]..ciasto nie wygląda tak jak na zdjęciu w znalezionym przepisie...ale fakt zjedzenia ciasta w ciągu niedzieli o czymś chyba świadczy..było pyszne.
Przepis na pyszne ciasto podpatrzyłam tutaj...ja upiekłam inny biszkopt...
  • 4 jajka
  • ½ szkl. mąki pszennej
  • ½ szkl.mąki ziemniaczanej
  • ¾ szkl. cukru
  • 2 łyżki wody
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
Oddzielić żółtka od białek. Białka ubić na sztywną pianę. Dalej ubijając, dodać stopniowo cukier. Dalej miksując, dodać po jednym żółtku.W miseczce wymieszać obie mąki z proszkiem do pieczenia. Dodawać porcjami do masy jajecznej, delikatnie mieszając łyżką drewnianą. W międzyczasie dodać wodę. (Dodając mąkę i wodę można dalej miksować mikserem, ale na najmniejszych obrotach. Miksować chwilę, tylko do połączenia składników).Gotowe ciasto przełożyć do foremki i piec w nagrzanym piekarniku ok. 30 min. w temperaturze 180°C. 
  • 25 dkg margaryny
  •  1/2 l mleka
  •  2-3 łyżki cukru,
  •  1 cukier waniliowy
  • 1 budyń waniliowy
  • 1 łyżka mąki ziemniaczanej
  •  3 żółtka
  •  rum do smaku
Połowę mleka zagotować z cukrem. Do drugiej połowy dodać mąkę, budyń, cukier waniliowy oraz żółtka. Wymieszać i wlać do gotującego się mleka. Ugotować budyń, a następnie wystudzić. Margarynę utrzeć ,stopniowo dodawać budyń. Na końcu dodać alkohol dla zaostrzenia smaku masy .Kawowa pianka:
  • 1/2 l śmietanki 30 %
  • 2-3 łyżki cukru pudru
  • 2 płaskie łyżki żelatyny
  • 1/2  szkl. wody
  • 1 łyżka kawy rozpuszczalnej (rozpuścić w niewielkiej ilości przegotowanej wody)
  • 1 tabliczka czekolady mlecznej lub deserowej
Czekoladę zetrzeć na tarce. Żelatynę rozpuścić w gorącej wodzie, a następnie lekko przestudzić. Schłodzoną śmietankę ubić, dodać rozpuszczoną kawę i cukier puder. Następnie dodać tartą czekoladę i wymieszać. Na koniec wlać żelatynę.

 Przełożenie: 
Biszkopt, masa rumowa, pianka kawowa, biszkopt, masa rumowa, pianka kawowa .Dowolnie udekorować, np.startą czekoladą lub pokruszonymi herbatnikami.


    Komentarze

    1. O ja chcę ja chcę.Monika Szlązak

      OdpowiedzUsuń
    2. Nie mogę się doczekać przepisu :). Kawowe ciasta są genialne, a to też pięknie wygląda. :)

      OdpowiedzUsuń
    3. W takim razie czekam na przepis :)

      Wyszukiwarka u mnie też nie działała, zainstalowałam z
      http://pomocnicy.blogspot.com/2012/11/jak-dodac-wyszukiwarke-do-bloga.html
      i wszystko jest ok :) Pozdrawiam

      OdpowiedzUsuń
    4. Wygląda na bardzo puszyste i delikatne :)

      OdpowiedzUsuń

    Prześlij komentarz

    Dziękuję za odwiedziny i komentarz... Pozdrawiam i zapraszam ponownie.....
    Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga ? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie..a umieszczę je w galerii.