Domowa mielonka z szynkowara

Nie ma nic lepszego jak domowe wyroby...tym razem zapraszam na pyszną drobiowo- wieprzową mielonkę z dodatkiem  Rozkosznej przyprawy zrobionej w szynkowarze Duet ..Mięsko jest pyszne...pachnące przyprawami...[tym razem do mięsa dodałam peklosól] ..ilość mięsa zależy od pojemności szynkowara , a przyprawy oczywiście według własnego gustu..
  • pierś z kurczaka lub mięso gulaszowe drobiowe
  • mięso wieprzowe np.z  łopatki 
  • 2 łyżeczki soli peklującej 
  • przyprawa Rozkoszna
  • 2-3 łyżeczki żelatyny 
Mięso drobiowe i wieprzowe pokroić w kostkę, dodać przyprawy [ja najpierw pokroiłam w kostkę, a potem przez chwilę użyłam robota z końcówkami -nożami] i bardzo dokładnie wymieszać. Przełożyć do szynkowara i zamknąć , a następnie wstawić lodówki na co najmniej 24 godziny. Po tym czasie szynkowar wstawić do garnka wyłożonego ściereczką, zalać do 3/4 wysokości i parzyć przez około 2 godziny od momentu, aż woda zawrze. Następnie zamknięty szynkowar wystudzić, a później włożyć do lodówki na ok 10 godzin.Po tym czasie mięso wyciągnąć z szynkowaru.Odwrócić do góry dnem i polać przez chwilę dno gorącą wodą[ mięso samo wyskoczy].

Komentarze

  1. Witam. Super blog i przepisy, będę z nich napewno korzystać :) U mnie dopiero poczatki ale i tak zapraszam :)http://agaslodziak.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam...dziękuję za miłe słowa...a u Ciebie też pyszności...pozdrawiam..

      Usuń
  2. Witam mam zamiar kupic ten szynkowar mogłabys podać ile wynosi miara mięsa użyta mielonka wygląda apetycznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam..trudno mi powiedziec, bo mięsa nie ważyłam..ale ten szynkowar jest o pojemności 1500 g..i mięsa wkładamy około 1300 -1350 gram..Na zdjęciu w przepisie na boczek pokazałam ile waży już po gotowaniu...bo przed gotowaniem zapomniałam zważyć...http://mojekucharzenie-bozena-1968.blogspot.com/2013/11/1560-boczek-prasowany.html

      Usuń

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny i komentarz... Pozdrawiam i zapraszam ponownie.....
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga ? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie..a umieszczę je w galerii.