Mufinki z kardamonem

Mufinki z sodą i na drożdżach ... takich jeszcze nie robiłam...i musiałam wypróbować, a pomysł na takie połączenie znalazłam tutaj..Mufinki były pyszne..ale jak dla mnie za słodkie...a może to dlatego, że zamiast musu z jabłka dałam dżem malinowy..Ta porcja ciasta wystarcza na 9 mufinek..więc jak ktoś chce zrobić więcej lub mniej to trza zmienić proporcje..ja oczywiście zrobiłam z większej porcji..
  • 120 g mąki pszennej
  • 75 g miodu
  • 30 g cukru pudru
  • 1 łyżeczka sody
  • 50 g orzechów włoskich 
  • 150 g musu jabłkowego
  • 20 g drożdży
  • 1 łyżka kardamonu
  • kilka kropli olejku arakowego
  • 10 ml oleju
Miód, cukier puder, olej, olejek arakowy, sodę i kardamon podgrzać na małym ogniu, aż do uzyskania jednolitej masy. Przelać do miski, dodać mus jabłkowy (zrobiony z 1 jabłka) i wymieszać, żeby wszystko ładnie się połączyło. Dodać drożdże i mieszać, aż się rozpuszczą. Na końcu dodać mąkę i pokrojone orzechy i dokładnie zmiksować [ mieszałam łyżką].Napełnić ciastem foremki na muffinki i zostawić na godzinę [ u mnie tylko 20 minut]do wyrośnięcia. Piec w temperaturze 180 stopni około  25 minut.

Komentarze

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny i komentarz... Pozdrawiam i zapraszam ponownie.....
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga ? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie..a umieszczę je w galerii.