Pizza na śmietanowo-drożdżowym spodzie

Pomysł na ciasto na pizzę z dodatkiem śmietany podpatrzyłam u Majanki..Ciekawy i smaczny pomysł na taką pizzę...Ja nie miałam co prawda Smakowitej Pajdy..ale dałam kilka łyżek oleju kujawskiego ze smakiem...dodatki oczywiście według własnego gustu..u mnie kiełbasa, ogórek korniszon, papryka, kilka ugotowanych marchewek, grzybki podsmażone  z cebulką..po prostu to co było w lodówce..


Składniki na ciasto:

  • 5 dag drożdży
  • 1 łyżka mleka do rozczynu 
  • 30 dag mąki
  • 1 mała śmietana albo jogurt naturalny
  • 1 jajko
  • 2 szczypty gałki muszkatołowej
  • 10 dag Smakowitej Pajdy z ziołami ogrodowymi [3-4 łyżki oleju Kujawskiego ze smakiem]
  • 1 łyżka cukru
  • szczypta soli
  • przyprawa do pizzy (ewentualnie) 
Dodatki 

  • według własnego gustu
  • ser żółty
 Drożdże rozkruszyć, dodać łyżkę cukru i łyżkę mąki oraz 1-2 łyżki ciepłego mleka.Wymieszać i  odstawić do wyrośnięcia. Do mąki wbić jajko, dodać śmietanę, gałkę muszkatołową, sól, rozpuszczony smalczyk roślinny Smakowita Pajda z ziołami [olej]. Następnie dodać wyrośnięte drożdże i zagnieść ciasto.
Dużą blachę piekarnikową wyłożyć papierem do pieczenia, na nim rozłożyć ciasto. Posypać przyprawą do pizzy, posmarować sosem pomidorowym lub ketchupem.Rozłożyć dowolne dodatki. Zetrzeć ser żółty. Posypać oregano. Piec około 20 minut w temperaturze 180 stopni C.

Komentarze

  1. wygląda smacznie,muszę spróbować

    OdpowiedzUsuń
  2. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  3. fajny pomysł na spód na pewno jest delikatniejszy w smaku:)O

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja robię zisto na pizzę z dodatkiem jogurtu, ale bez jajka.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przepisów na pizzę jest mnóstwo...no i każdy inny...

      Usuń
  5. Bożenko, cieszę się, że pizza Ci posmakowała :). Ciasto na spód proste i pyszne, prawda?
    Można tez użyć do tej pizzy masła zamiast smakowitej czy oleju.
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To ja dziękuję za prosty i pyszny przepis...Pozdrawiam..

      Usuń

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny i komentarz... Pozdrawiam i zapraszam ponownie.....
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga ? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie..a umieszczę je w galerii.