Rogale na miodzie

Szybkie do zrobienia...idealne na śniadanie lub kolację..mięciutkie... pyszne...pomysł na takie rogaliki podpatrzyłam u Klementyki ..na jej blogu są dwa takie przepisy [tutaj i tutaj]..Ja z połowy ciasta zrobiłam większe rogale posypane makiem, czarnuszką i mielonymi migdałami...a z reszty ciasta zrobiłam mniejsze rogaliki nadziane pyszną  konfiturą z truskawek z cynamonem..Młodsza córka już prosiła o powtórkę..Ona [ mąż zresztą też ]dobrze wie, że ja rzadko kiedy korzystam dwa razy z tego samego przepisu mimo, że dany przepis jest świetny..ja lubię wyszukiwać nowe przepisy  i eksperymentować .. Córka jednak zapowiedziała ,że rogaliki mają być z czekoladą ..taką do smarowania ..i ma być takie ciasto ..a nie inne.. nie  z innego przepisu na rogaliki...tylko właśnie takie...

  • 500 g mąki 
  • 2 łyżki miodu [ miodowej lawendy ]
  • 5 łyżek ciepłej wody 
  • 30 g drożdży 
  • 100 mleka 
  • 50 g masła 
  • 1 jajko 
  • 1/4 szklanki cukru 

  • jajko do posmarowania
  • mak, czarnuszka, mielone migdały


Wodę wymieszać z 1 łyżką cukru, pokruszonymi drożdżami i 4 łyżkami mąki. Pozostawić do wyrośnięcia w ciepłym miejscu na 15 minut. Masło rozpuścić, gorące zalać zimnym mlekiem, pozostawić do wystudzenia. Do drożdży dodać mąkę, cukier, miód, jajko i masło z mlekiem. Dokładnie wymieszać, przełożyć na oprószony mąką blat i wyrobić elastyczne, niezbyt zwarte ciasto.
Przełożyć do miski, przykryć folią spożywczą i odstawić w ciepłe miejsce do wyrośnięcia na ok. 1 godzinę (powinno podwoić objętość).
Podzielić na dwie części, rozwałkować na kształt koła o średnicy ok. 28 cm (w razie potrzeby można podsypać odrobiną mąki). Oba placki podzielić na 6 trójkątów i zwijać w rogale zaczynając od podstawy.
Układać na przygotowanej blasze, odstawić do wyrośnięcia na 30 minut. Następnie smarować rozmąconym jajkiem i posypać migdałami i cukrem. Piec ok. 15-20 minut w temperaturze 180 stopni.



Rogaliki  dołączam  do listopadowej listy Wisełki"Na zakwasie i na drożdżach".

Komentarze

  1. Wyglądają na smaczne..

    OdpowiedzUsuń
  2. No jak dziecko się zaparło, że musi być ten, a nie inny przepis, to znaczy, że naprawdę są boskie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj..to już panna [prawie 19 lat] a nie dziecko..no w sumie też dziecko..a rogaliki pyszne to fakt..

      Usuń
  3. wspaniale wyglądają i pewnie smakują niesamowicie!

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny i komentarz... Pozdrawiam i zapraszam ponownie.....
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga ? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie..a umieszczę je w galerii.