Ciasto czekoladowe

 Pyszne i proste [ bez użycia miksera] do zrobienia, pomysł podpatrzony w Małej Cukierence..ja dodatkowo przełożyłam bitą śmietaną [ ale to nie jest konieczne] .. u mnie z braku maślanki i czekolady [ ktoś mi ją podkradł haha] dałam jogurt naturalny i zrobiłam polewę..no i ja zwiększyłam proporcje bo piekłam w tortownicy 28 cm.

Ciasto – składniki powinny być w temperaturze pokojowej:

  • 250g mąki 
  • 1 płaska łyżeczka sody
  • 1 płaska łyżeczka proszku do pieczenia
  • szczypta soli 
  • 3 łyżki kakao bez cukru
  • 200g cukru
  • 1 opakowanie cukru wanilinowego
  • 200ml oleju
  • 220ml maślanki [ jogurtu naturalnego]
  • 3 jajka lekko ubite widelcem
Dodatkowo:
  • 150g mlecznej czekolady albo polewa:
  • 1 łyżka kakao
  • 2 łyżki wody
  • 3 łyżki cukru 
  • 1/4 kostki margaryny

  • kolorowa posypka cukrowa
  •  śmietana+cukier
 Piekarnik nagrzać do 180oC na funkcji góra-dół.
Składniki sypkie wymieszać w jednej misce,a w drugiej misce mokre.Do suchych składników dodać mokre i krótko wymieszać łyżką do połączenia składników.
Tortownicę o średnicy 21-22cm wyłożyć papierem do pieczenia, wystarczy tylko dno . Ciasto przełożyć do formy, wyrównać i wstawić do piekarnika. Piec przez około 50-55 minut. Po wyjęciu z piekarnika odstawić do ostygnięcia.Ciasto można przekroić na połowę i przełożyć ubitą śmietaną z cukrem.
Składniki na polewę rozpuścić w małym garnuszku i chwilę pogotować , aż lekko zgęstnieje.
Wierzch ciasta polać polewą  i udekorować kolorową posypką.






Komentarze

  1. Muszę wypróbować, a tym czasem zapraszam do mnie na brownie w nowej odsłonie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Proszę bardzo...a ja zaraz wpadam na brownie..

      Usuń
  2. Uwielbiam ciasta czekoladowe;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Oddawaj całe:)Monika Szlązak

    OdpowiedzUsuń
  4. Super blog, można sie ciekawych rzeczy dowiedziec ; )
    Zapraszam na mojego bloga : http://sopelek18.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję..za zaproszenie również...pozdrawiam.

      Usuń
  5. Fajne,szybkie ciasto Bożenko i wygląda na wilgotne-zapisuję na "zaś".
    Pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szybkie to fakt.i smaczne..no i zgadza się jest wilgotne..i nie konieczne przekładanie...ale moje było strasznie wysokie, więc przełożyłam bitą śmietaną..pycha..polecam..Pozdrawiam również ..

      Usuń
  6. Dziękuję za zaproszenie..byłam , widziałam...piękne zdjęcia robisz.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny i komentarz... Pozdrawiam i zapraszam ponownie.....
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga ? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie..a umieszczę je w galerii.