Pulpety z ryżem i marchewką


Przepis na te pyszne pulpety w pysznym sosie znalazłam na pysznym blogu..tak , tak na pysznym..zresztą sami tam  sos..okazało się, że zabrakło w domu koncentratu pomidorowego i dałam tylko trochę ketchupu, więc i kolor sosu jest inny...ale i tak danie było smaczne...

  • 0,5 kg mięsa mielonego
  • 1 cebula
  • 1/2 szkl. ryżu parboiled Kupiec (suchego)
  • 1 marchewka
  • 1 łyżka majonezu
  • sól,pieprz,vegeta,czosnek granulowany,pieprz ziołowy
Sos:
  • 1 szkl. śmietany 30% 
  • 2 łyżki majonezu
  • 1/2 szkl. przecieru pomidorowego płynnego z kartonu (lub 2 łyżki przecieru pomidorowego ze słoiczka lub ketchupu)
  • 1/2 szkl. wody
  • 2 płaskie łyżki mąki
  • sól,pieprz,vegeta

Ryż ugotować w osolonej wodzie.Marchewkę zetrzeć na drobnej tarce.Cebulę pokroić w drobną kostkę i podsmażyć na złoty kolor.Dodać marchewkę i chwilę podsmażyć.Mięso mielone , marchewkę z cebulą,ugotowany ryż,majonez,przyprawy  dokładnie wymieszać.Formować pulpety [ ja dodatkowo podsmażyłam] i układać w naczyniu do zapiekania.Przygotować sos. Wszystkie składniki na sos wymieszać,doprawić i zalać pulpety.Przykryć folią aluminiową.Wstawić do nagrzanego piekarnika do 200 stopni i piec ok. 50 minut. Pod koniec pieczenia zdjąć folię i zapiekać jeszcze 5-10 minut.












Komentarze

  1. Zrobiłam je dzisiaj na obiad troche inaczej mi wyszły ale pycha są!!! polecam serdecznie:)!

    OdpowiedzUsuń
  2. Pyszne! Mój syn, który jest niejadkiem zjadł ze smakiem! Dziękuję za przepis ☺

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny i komentarz... Pozdrawiam i zapraszam ponownie.....
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga ? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie..a umieszczę je w galerii.