Ciasto "arbuzowe" z migdałowym spodem



Córki kupiły arbuza.. i pytały co z niego będę robić..no jak to co? ..arbuzowy przysmak...no , ale jaki?..mhm..sama nie wiedziałam jaki...ale troszkę pomyślałam i tak powstał mój eksperyment z arbuzem..i muszę powiedzieć, że wyszło całkiem nieźle..jako spód wykorzystałam ciasto kruche migdałowe..Takie ciasto można zrobić również na biszkoptach..i będzie też dobre..
  • 1 szkl. mąki 
  • 1/2 kostki margaryny
  • 2 łyżki mielonych migdałów
  • 1 żółtko
  • 1 łyżka kwaśnej śmietany

Z wszystkich składników zagnieść ciasto ,zawinąć w folię spożywczą na i odłożyć na 30 minut do lodówki.Następnie ciasto rozwałkować i przełożyć do formy.Nakłuć widelcem i piec w piekarniku nagrzanym  do 170 stopni przez  20-25 minut. Wystudzić.

    • 0,5 l jogurtu naturalnego
    • ćwiartka małego arbuza
    • 2-3 łyżki żelatyny + 1/4 szkl.wody
    • cukier do smaku
    • 3 dowolne galaretki

    Arbuza obrać ze skóry i pozbyć się pestek , pokroić na mniejsze kawałki .Galaretki rozpuścić [ każdą osobno] w wodzie  .Odstawić do zastygnięcia.Dwie zastygnięte pokroić w kostkę.Żelatynę rozpuścić w gorącej wodzie i odstawić do wystudzenia.Przełożyć kostki arbuza do blendera , dodać jogurt , cukier i zmiksować.Masę połączyć z żelatyną - wlewać powoli ciągle mieszając.Dodać pokrojone galaretki i znów wymieszać.Masę przelać na upieczony i ostudzony spód z ciasta kruchego.Zalać tężejącą galaretką i odstawić do zastygnięcia.






    Komentarze

    1. Nigdy nie jadłam arbuzowego ciasta. Pięknie wygląda.

      OdpowiedzUsuń
      Odpowiedzi
      1. Dziękuję..Ja w sumie robiłam też pierwszy raz i pierwszy raz jadłam ciasto z arbuzem..

        Usuń

    Prześlij komentarz

    Dziękuję za odwiedziny i komentarz... Pozdrawiam i zapraszam ponownie.....
    Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga ? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie..a umieszczę je w galerii.