Paciaja mazowiecka i makaron Czaniecki

 Zaległy przepis..znów sporo mam takich przepisów...brak czasu niestety nie pozwala na ich opublikowanie..ale pomału postaram się je opisywać i Wam pokazywać..Jestem zła sama na siebie..i to już kolejny raz...pstrykam zdjęcia..potem je oglądam..wybieram najlepsze [choć to różnie bywa..nie zawsze uda się takie zrobić..] ..a pozostałe kasuję...no i w tym przypadku też tak było..ale okazało się..że skasowałam wszystkie zdjęcia z gotowej potrawy..tak więc efektu końcowego brak..ale muszę przyznać, że dodatek kapusty do mięsa mielonego...troszkę mnie zdziwił..ale  było pysznie..Przepis cytuję z książki Kuchnia Polska..Jako dodatek u mnie był makaron fettucine Czaniecki..z pomidorem, szpinakiem i kurkumą..troszkę był pokruszony[taki już dostałam ].
Makaron Al.'italiana 100% semoliny do jego produkcji używa się najwyższej jakości semoliny, czyli kaszki z pszenicy twardej "durum" oraz wody.

  • 50 dag mielonego mięsa mieszanego
  • 25 dag marchewki
  • 25 dag cebuli
  • 25 dag selera
  • 25 dag kapusty
  • 5 dag margaryny
  • 3 łyżki koncentratu pomidorowego
  • 1 łyżka ziół prowansalskich
  • przyprawa do zup w płynie
  • sok z cytryny
  • sól, pieprz
Jarzynki drobno poszatkować lub zetrzeć na tarce z dużymi otworami, skropić sokiem z cytryny i wymieszać. W rondelku rozgrzać tłuszcz, wrzucić mięso i dusić na małym ogniu, stale mieszając, około 5 minut. Dodać rozdrobnione jarzynki. Koncentrat wymieszać z połową szklanki wody, ziołami prowansalskimi i przyprawą do zup, dodać do mięsa, dobrze wymieszać i dusić około 30 minut na małym ogniu, często mieszając. Doprawić. Podawać z ryżem na sypko, średnim makaronem (świderki, kolanka) lub ziemniakami puree.[ U mnie z makaronem Fettuccine Czaniecki].

Przepis z książki -Kuchnia Polska -Małgorzaty Caprari 2006

Z książką w kuchni zaproszenieMakaron kreatywnie

Komentarze

  1. Super, kiedyś jadłam podobny makaron z brokułem, ślinka mi cieknie do dziś ;) A tu mięsko, marchewki - też rewelacja !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pyszne było..a z brokułem ..też musi być pysznie..

      Usuń

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny i komentarz... Pozdrawiam i zapraszam ponownie.....
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga ? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie..a umieszczę je w galerii.