Pianka z galaretkami na lekko słonym spodzie


Jakiś czas temu dzięki uprzejmości Durszlaka dostałam galaretki Winiary..miałam w zanadrzu kilka pomysłów na jej wykorzystanie, ale jakoś brak czasu i weny nie pozwolił mi na ich wykorzystanie w taki sposób jaki chciałabym..ale jeszcze galaretki zostały ..więc jeszcze coś na pewno zrobię..a teraz zapraszam na lekki deser na lekko słonym spodzie..z krakersów..Radzę albo zmniejszyć trochę proporcje albo zrobić to w większej blaszce..moja tortownica okazała się ciut za mała..i zabrakło miejsca na ostatnią galaretkę..zastygniętą już galaretkę rozdrobniłam widelcem i wyłożyłam na piankę..
  • 2 łyżki masła
  • 1 paczka krakersów
  • 2 litry mleka
  • 4 galaretki  WINIARY o smaku Blue CuracaoMojitoPiña ColadaPink Margarita
  • 50 g  żelatyny
  • 3 łyżki cukru
  • cukier waniliowy
  • owoce [ u mnie mrożone maliny]

Krakersy pokruszyć i wymieszać z rozpuszczonym masłem, wyłożyć na spód tortownicy.Odstawić do lodówki.
Galaretki rozpuścić ,każdą osobno w 1 szkl,wrzątku.Wylać na talerze i odstawić do stężenia, następnie 3 galaretki kroimy w kostkę.
Trochę mleka odlać do rozpuszczenia żelatyny, a resztę zagotować z cukrami. Żelatynę rozpuścić w mleku i wlać do zagotowanego i lekko ostudzonego mleka.Wymieszać i odstawić do lekkiego stężenia. Następnie wymieszać z pokrojonymi galaretkami , owocami i wlać  do tortownicy wyłożonej pokruszonymi krakersami . Wstawić do lodówki do lekkiego stężenia, polać ostatnią teżęjącą galaretką i ponownie wstawić do lodówki na kilka godzin.







Komentarze

  1. Uwielbiam takie połączenie z mlekiem/śmietaną galaretek ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. lekkie na lato - musi być pyszne! p.s. chyba wkradł się chochlik do przepisu, w składnikach jest 2 razy napisane 2 litry mleka;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj tak..było pyszne..a chochlik wkradł się...już zlikwidowałam 2 l mleka...dzięki za zwrócenie uwagi..

      Usuń

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny i komentarz... Pozdrawiam i zapraszam ponownie.....
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga ? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie..a umieszczę je w galerii.