Proste bułeczki pszenne


Dawno nie piekłam bułeczek..poszperałam trochę w necie i tutaj znalazłam prosty i szybki sposób na pyszne bułeczki..ja zwiększyłam proporcje, ale przepis cytuję za Nicolą,a ona przepis miała z opakowanie jakiejś mąki chlebowej ..Do tych bułeczek użyłam oleju rzepakowego, który dostałam dzięki portalowi Uroda i Zdrowie od organizatorów 3-letniej kampanii „Pokochaj olej rzepakowy”.W bułeczkach tego oleju w sumie nie jest dużo, bo tylko 1 łyżka , u mnie więcej, bo zwiększyłam proporcje.. ..o właściwościach i zaletach oleju rzepakowego można poczytać tutaj..polecam w stu procentach używanie oleju rzepakowego, gdyż olej rzepakowy cechuje się nie tylko dużą zawartością wartościowych nienasyconych kwasów tłuszczowych Omega-6 i Omega-3, ale także idealną z punktu widzenia potrzeb żywieniowych proporcją tych składników, tj. 2:1. Ten optymalny stosunek kwasów tłuszczowych jest charakterystyczny dla diety śródziemnomorskiej, która zakłada ograniczenie spożycia kwasów Omega-6 przy jednoczesnym zwiększeniu stężenia Omega-3. W przypadku oliwy z oliwek, z racji dużo mniejszej niż w przypadku oleju rzepakowego zawartości kwasów Omega-3, stosunek kwasów tłuszczowych nie jest już tak korzystny, gdyż wynosi 9:1. 
  • 50 dkg pszennej mąki chlebowej
  • saszetka suszonych drożdży (7 g)
  • 1 łyżeczka soli
  • szczypta cukru
  • 300 ml ciepłej wody
  •  1 łyżka oleju rzepakowego
W misce wymieszać mąkę, drożdże, sól i cukier. Wlać ciepłą wodę i olej. Zagnieść na gładkie i elastyczne ciasto (około 10 minut).Ciasto podzielić na 8 równych części (każda będzie miała około 100 g).Formować bułeczki i układać je w sporych odstępach na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia. Przykryć ściereczką i odstawić w ciepłe miejsce na około 30 - 40 minut do wyrośnięcia.Wyrośnięte bułeczki można naciąć ostrym nożem, ale nie jest to konieczne. Piec w 230°C przez 20 minut ( po 15 minutach obrócić blaszkę, żeby bułeczki się równo upiekły). Studzić na kratce.



Komentarze

  1. Te bułki są jednymi z moich ulubionych, ale nigdy nie miałam okazji ich zrobić, dlatego przepis dodaję do tych do zrobienia :)

    OdpowiedzUsuń
  2. No niby nie ma go dużo w tych bułeczkach, ale z drugiej strony już 2 łyżki oleju pokrywa dzienne zapotrzebowanie w kwasy omega-3. Trochę do bułek, trochę do zupy i się 2 łyżki uzbierają :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jasne..trochę tu , trochę tam..i miarka się uzbiera..

      Usuń

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny i komentarz... Pozdrawiam i zapraszam ponownie.....
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga ? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie..a umieszczę je w galerii.