Ciasto z kaszą gryczaną



W mojej przesyłce z Kupca była kasza gryczana..zastanawiałam się co z niej zrobić..i zrobiłam ciasto..tak , tak..ciasto z kaszą gryczaną...przepis podpatrzony gdzieś w necie..kaszy w cieście wcale nie czuć...i moje córki do tej pory nie wiedzą z czym to ciasto..no ..teraz już jak przeczytają ten post to dowiedzą się na pewno....przed pieczeniem ciasta pochwaliłam się w pracy, że będę robiła ciasto z kaszą gryczaną..i było to zdziwienie i zaskoczenie, że z kaszy gryczanej można zrobić ciasto..zresztą sama byłam ciekawa co z tego wyjdzie..a wyszło całkiem smaczne ciasto..polecam..spróbujcie..
  • 20 dkg kaszy gryczanej
  • 2 czekolady
  • 4 jajka
  • 15 dkg  cukru
  • 15 dkg margaryny
  • 10 dkg mąki 
Kaszę gryczaną w torebkach włożyć do wrzącej wody .Gotować ok. 20 minut według przepisu na opakowaniu na niewielkim ogniu.Następnie wysypać kaszę z woreczków i odstawić do ostudzenia. Dodać cukier i zmiksować blenderem na jednolitą masę. Masło razem z jedną czekoladą roztopić w garnuszku i dodać do ostudzonej kaszy .Całość dokładnie wymieszać. Jajka ubić ze szczyptą soli na puszystą masę i dodać do masy z kaszą .Wymieszać i przelać do wysmarowanej masłem i obsypanej kaszą manną lub bułką tartą tortownicy o średnicy 21 - 23 cm. Piec w piekarniku nagrzanym do 180 stopni około 40 - 45 minut. Ostudzone ciasto polać rozpuszczoną drugą czekoladą.







Komentarze

  1. Ciasto z kaszy gryczanej? Nie pomyślałabym! Intryguje mnie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, tak..z kaszy...polecam..bo jest smaczne..

      Usuń
  2. no brzmi ciekawie muszę spróbować

    OdpowiedzUsuń
  3. Fajne, podoba mi sie to ciasto.
    Jest bardzo słodkie?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję..
      Ciasto ze słodkością jest takie w sam raz ...przynajmniej jak dla mnie...bo wiadomo..każdy ma inny gust..

      Usuń
  4. No proszę jakie zdrowe...i zapewne smaczne.

    OdpowiedzUsuń
  5. Coś niespotykanego, na pewno pyszne i wypróbuję w najbliższym czasie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ależ proszę bardzo..daj znać czy smakowało..

      Usuń
  6. Jadłam w kawiarence w Gdańsku, do tego lody, bita śmietana , polane wszystko sokiem z malin. Wszystkim smakowało. polecam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Lody, bita śmietana i sok z malin..,,mniam...muszę kiedy znów zrobić..

      Usuń

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny i komentarz... Pozdrawiam i zapraszam ponownie.....
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga ? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie..a umieszczę je w galerii.