Surówka z kapusty pekińskiej z brzoskwiniami

Pomysł na taką surówkę podsunął mi wyśmienity kucharz Christoper..jego surówkę możecie zobaczyć tutaj...Pierwszy raz robiłam taką surówkę, a dokładniej to sos...najpierw smażymy cebulkę , dodajemy curry..studzimy ..i dodajemy śmietanę, jogurt i majonez...pychotka..u mnie zamiast rodzynek -żurawiny..myślałam , że rodzynki mam w domu..ale okazało , że nie ma...ktoś pewnie z moich domowników podjadł haha...więc dodałam żurawinę...surówka wyszła pyszna...polecam..

  • ½ główki kapusty pekińskiej
  • ½ puszki brzoskwiń 
  • garść rodzynek /żurawin
  • szczypta soli
sos
  • 1/ 2 malej cebuli
  • odrobina oleju i masła
  • 1 łyżeczka curry
  • trochę soku pomarańczowego
  • 2 łyżki śmietany kwaśnej 18 %
  • 1 łyżka jogurtu naturalnego
  • 2 łyżki majonezu

Kapustę poszatkować [za pomocą szatkownicy], brzoskwinie pokroić w drobną kostkę , rodzynki sparzyć, a następnie odcedzić.Wszystko razem wymieszać.

Sos:
Cebulę bardzo drobno pokroić w kostkę, przesmażyć na oleju z dodatkiem masła. Dodać  curry , wymieszać z cebulą na patelni. [Tak naprawdę zawsze powinno się curry rozpuszczać np.w gorącym tłuszczu, ażeby uwolnić wszystkie jego aromaty.] Chwilę poddusić i dodać trochę soku pomarańczowego[najlepiej ze świeżej pomarańczy]. Zredukować, ostudzić. Dodać  śmietanę , jogurt i majonez. Wszystko dobrze wymieszać. Polać kapustę po wierzchu przygotowanym sosem i wstawić na 1 godzinę do lodówki. Przed podaniem sos wymieszać z kapustą.

    orientuj sie

Komentarze

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny i komentarz... Pozdrawiam i zapraszam ponownie.....
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga ? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie..a umieszczę je w galerii.