Chleb pełnoziarnisty z automatu

Automat do chleba znów był w użyciu...znów upiekłam chlebek..a raczej to samo się upiekł, ja tylko wrzuciłam składniki...Przepis znaleziony na blogu  Smakowity chleb., zmieniłam tylko otręby..miałam w domu żytnie..Chlebek z rogami ha ha..tak wyglądał następnego dnia po ukrojeniu..

  • 150 g mąki pszennej chlebowej 
  • 300 g mąki pszennej pełnoziarnistej 
  • 50 g otrębów owsianych [ dałam żytnie] 
  • łyżeczka suszonych drożdży instant 
  • półtorej łyżeczki soli 
  • półtorej łyżeczki cukru 
  • 2 łyżki oliwy z oliwek 
  • 270 ml wody
Składniki umieścić w formie automatu według odpowiedniej kolejności :
  1. woda
  2. oliwa
  3. sól
  4. cukier
  5. mąka pszenna
  6. mąka pełnoziarnista
  7. drożdże

Włączyć 3 program – chleb pełnoziarnisty, wagę chleba 700 g i średni tryb zarumienienia skórki.Kiedy automat wyda charakterystyczny dźwięk, w którym można dodać ostatnie składniki, dodać otręby owsiane.Kolejny sygnał automatu będzie oznaczał, że chleb jest upieczony. Wyciągnąć formę z automatu i wyjąć chleb. Studzić na kuchennej kratce.

Zdjęcie z ukrojoną kromką zaraz po upieczeniu:

A tak wyglądał następnego dnia po ukrojeniu..z rogami..

Komentarze

  1. a mi wyszedl zakalec.JUz nie mam sily do tych przepisow

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wow..przykro mi..ale mi też tak czasem się zdarza..

      Usuń
  2. chlebek z rogami? Żeby nie było rogów zmniesz ilość wody...to działa...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No tak..z rogami..na drugi raz zmniejszę ilość wody..i zobaczymy..

      Usuń

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny i komentarz... Pozdrawiam i zapraszam ponownie.....
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga ? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie..a umieszczę je w galerii.