Chleb biały na zaczynie jednodniowym

Wypiekacz do chleba dostałam wczoraj i od razu postanowiłam wypróbować..no ale zachciało mi się chleba na zakwasie-dawno takiego nie piekłam, a zakwasu brak [ ale dziś zrobię]..ale znalazłam tutaj przepis na jednodniowym zaczynie..I długo nie czekając wczoraj wrzuciłam kilka składników do wypiekacza..dziś rano dodałam resztę ..a efekt?..chlebek wyszedł pyszny..może ciut za mało słony..ale to żaden problem.
Zaczyn należy zrobić na jakieś 12-15 godz.przed pieczeniem.

ZACZYN
  • 150 ml lekko ciepłej wody 
  • 5 gram świeżych drożdży 
  • niepełna szkl. mąki 

CIASTO WŁAŚCIWE:
  • 300 ml letniej wody 
  • 3 i 1/2 szkl.mąki 
  • 2 płaskie łyżeczki soli w jednym rogu 
  • 2 płaskie łyżeczki cukru w drugim rogu 
  • 1 łyżeczka oleju w trzecim rogu 
  • 1 łyżka ugotowanych utartych ziemniaków [nie dałam] 

Drożdże połączyć z wodą i mąką i przełożyć do pojemnika wypiekacza ,przykryć i tak zostawić na całą noc..
Rano dodać składniki ciasta właściwego.Wypiekacz ustawić na program 1 lub 3 ,skórka średnia lub ciemna.I gotowe..tylko czekać aż się upiecze..




Komentarze

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny i komentarz... Pozdrawiam i zapraszam ponownie.....
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga ? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie..a umieszczę je w galerii.