Zupa ogórkowa z ryżem i pieczarkami



Taką zupę szczerze mówiąc robiłam po raz pierwszy..nigdy wcześniej do zupy ogórkowej nie dodawałam ani ryżu ani pieczarek..w oryginale są ogórki konserwowe, ale ja dałam kwaszone.Do tej zupy użyłam ryżu Sonko, a do obierania , szatkowania nóż obierak i szatkownicę.Z tego sprzętu jestem bardzo zadowolona..wystarczy zmienić tylko wkładkę ..i szatkujemy, tarkujemy..

  • 6 szklanek rosołu z kostki
  • 1/2 szkl. ryżu białego Sonko
  • 4 duże ziemniaki 
  • 25 dkg pieczarek
  • 20 dkg konserwowych ogórków[ dałam kwaszone]
  • l cebula
  • 1~2 łyżki margaryny 
  • garść posiekanej zieleniny
  • sól, pieprz
  • gałka muszkatołowa
Zagotować rosół, wrzucić umyty ryż i gotować 15 minut. Ziemniaki obrać, pokroić w kostkę i dodać do zupy, gotować do miękkości. Cebulę pokroić w kostkę i zeszklić na tłuszczu. Pieczarki poszatkować, dodać do cebuli i dusić do miękkości na małym ogniu. Ogórki pokroić w kostkę, dodać do pieczarek i dusić 5 minut. Wymieszać z zupą i zagotować. Doprawić do smaku. Przed podaniem obficie posypać posiekaną zieleniną.






Komentarze

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny i komentarz... Pozdrawiam i zapraszam ponownie.....
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga ? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie..a umieszczę je w galerii.