Sałatka chilli z kurczaka i ryżu Sonko i wspólne pichcenie z Dorotką


Zachciało mi się jakiejś sałatki..poszperałam w internecie..i znalazłam na blogu Moje Wypieki przepis na sałatkę z kurczaka i ryżu..Musiałam wypróbować..ryż, pierś z kurczaka, świeża marchewka i ogórek..a do tego jogurt z miodem i ostrą papryką ..byłam ciekawa smaku takiego połączenia..Do tej sałatki użyłam 3 kolorowego ryżu, który otrzymałam z firmy Sonko.Jestem ciekawa jak wyszła sałatka u Dorotki z bloga Moje Małe Czarowanie..po raz kolejny [ i nie ostatni] razem spotkałyśmy się wirtualnie w kuchni..Dziękuję Dorotko za wspaniałą zabawę..

  • 2 torebki  ryżu 3 kolory Sonko
  • 200 g filetu z kurczaka
  • 1/3 ogórka świeżego szklarniowego
  • 2 marchewki, starte na tarce na średnich oczkach
  • garść świeżej natki pietruszki(lub mięty)[ koperek]
  • 150 g jogurtu naturalnego
  • 1 łyżeczka miodu
  • ostra chilli w proszku, do smaku
  • olej do smażenia
Ryż ugotować w osolonej wodzie, do miękkości wg instrukcji na opakowaniu (najlepiej w minimalnej ilości wody i 'podlewać' wrzątkiem wedle potrzeb).
Filet z kurczaka pokroić w kostkę lub paski, posolić i mocno oprószyć chilli w proszku. Podsmażyć na rumiano na patelni w niewielkiej ilości oleju.
Marchewkę zetrzeć, ogórek pokroić w kostkę, natkę poszatkować.
Jogurt wymieszać z miodem i większą szczyptą ostrej chilli w proszku.
Ryż wymieszać z podsmażonym kurczakiem, warzywami i jogurtem. 

Ryż 3 kolory to wymieszane trzy odmiany ryżu o naturalnie kolorowych ziarnach. To wyśmienita kompozycja złocistego ryżu parboiled z dodatkiem ryżu czerwonego i czarnych ziaren ryżu dzikiego. Ryż 3 kolory jest źródłem witamin B1 i B3. Posiada niską zawartość tłuszczu i nie zawiera cukrów. Ze względu na swoje walory odżywcze oraz estetyczne stanowi atrakcyjny dodatek zarówno do wykwintnych potraw, jak i do sałatek. Ryż 3 kolory jest produktem bezglutenowym.

Komentarze

  1. Odpowiedzi
    1. Cieszę się ..ja też dziękuję ..i czekam na następne wspólne wirtualne spotkanie w kuchni..

      Usuń

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny i komentarz... Pozdrawiam i zapraszam ponownie.....
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga ? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie..a umieszczę je w galerii.