Drożdżowe dla leniwych z czerwoną porzeczką

Przepis na to proste drożdżowe ciasto znalazłam tutaj.Ja zrobiłam z połowy porcji i z czerwoną porzeczką..Ciasto jest naprawdę proste do zrobienia..wkładamy składniki do miski ..odstawiamy na 3 godziny, następnie zagniatamy ciasto..wykładamy na blachę , układamy owoce, kruszonkę ..i wstawiamy do piekarnika..
Przepis cytuję za autorką..Ja zrobiłam z połowy porcji i piekłam w kwadratowej blaszce, ale jak widać ciasto pięknie wyrosło, więc śmiało można upiec i w dużej blaszce..Polecam..ja na pewno zrobię jeszcze z innymi owocami.

Składniki ( na blachę 38x23):
na ciasto
  • 5 dkg drożdży
  • 1 szkl. cukru
  • 6 jaj
  • 3/4 szkl. mleka
  • 1 szkl. oleju
  • 1 kg mąki
  • cukier waniliowy ekstrakt z wanilii
  •  skórka z cytryny
  • 50 dkg agrestu [czerwonej porzeczki]
na kruszonkę:
  • 10 dkg masła
  • 1 i 3/4 szkl.mąki pełnoziarnistej
  • 3/4 szkl. cukru
Wykonanie:
Wszystkie składniki musza mieć temperaturę pokojową ( drożdże nienawidzą chłodu!). W misce układamy kolejno:
1. drożdże
2. cukier
3. jaja
4. mleko
5. olej
6. mąkę.
Przykryć ściereczką i odstawić w ciepłe miejsce bez przeciągów na 3 h.Po tym czasie wyraźnie widać pracujące drożdże, które przebiły się na powierzchnię.
Piekarnik nastawić na 175 stopni. Wyrabić ciasto na gładką lśniącą masę, odchodzącą od ręki. Gdyby ciasto było zbyt klejące, dosypać mąki ( jest to zależne od wielkości jaj). Przełożyyć drożdżowe na blachę wyłożoną papierem do pieczenia i przygotować kruszonkę- wszystkie jej składniki połączyć ze sobą.Na ciasto wyłożyć agrest i posypać kruszonką. Wstawić do piekarnika i piec ok. 5
0 minut, do suchego patyczka.

Komentarze