Risotto z ryżem Sonko


Risotto robiłam już kilka razy, ale pierwszy raz użyłam ryż risotto Sonko..wcześniej używałam zwykłego ryżu  ,ale risotto z tym ryżem jest o wiele lepsze ..na dodatek dla zaostrzenia smaku dodałam odrobinę salsy habanero.., która jest bardzo pikantna i trzeba uważać , aby nie dać jej za dużo..risotto wyszło bardzo smaczne..a dodatek salsy spisał się idealnie.

  • 20 dkg ryżu risotto Sonko 
  • 20 dkg polędwicy drobiowej
  • 3 małe ogórki konserwowe 
  • 0,5 czerwonej  papryki
  • 0,5 żółtej  papryki
  • 20 dkg pieczarek
  • 1 cebula 
  • 2 ząbki czosnku
  • 2 pomidory
  • kilka plastrów ananasa z puszki
  • 1 litr bulionu 
  • sól, pieprz
  • odrobina salsy La Costena


Bulion ugotować.Cebulę posiekać i chwilę podsmażyć, dodać ryż i smażyć, aż ryż będzie szklisty.Następnie dodać resztę warzyw pokrojonych w kostkę i smażyć kilka minut, mieszając. Dolać bulion,doprawić i gotować na małym ogniu, aż wchłonie bulion (ok. 20 minut).



Ryż risotto Carnaroli uważany jest za najlepszy ryż do przygotowania włoskiej potrawy - risotto. Jest to ryż średnioziarnisty, który po ugotowaniu ma miekką, zwartą i aksamitną konsystencję. Ryż risotto jest produktem bezglutenowym i lekkostrawnym.



Salsa habanero czerwona oryginalnie stosowana w kuchni meksykańskiej doskonale sprawdza się, jako przyprawa, która podkreśli smak każdej potrawy. Jest nieco ostrzejsza od salsy zielonej. Przyjemny pikantny smak doskonale wydobywa i uzupełnia smak innych potraw. To także wyśmienity dodatek do wszelkiego rodzaju sosów.

Komentarze

  1. Zdecydowanie risotto lepsze jest z odpowiednim ryżem niż ze zwykłym białym :) Odnośnie samego gotowania risotto to polecam dodawanie bulionu po chochelce (i kolejna aż ryż wchłonie poprzednią), bo wtedy wychodzi dużo smaczniejsze risotto i o fajniejszej konsystencji :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki za radę..na pewno skorzystam następnym razem.

      Usuń
  2. Pysznie wygląda, na tygodniu włoskim w lidlu kupiłam zapas ryżu do risotto, więc na pewno skorzystam z przepisu:)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny i komentarz... Pozdrawiam i zapraszam ponownie.....
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga ? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie..a umieszczę je w galerii.