Mufinki z truskawkami i kruszonką


Truskawki dojrzewają coraz bardziej..trzeba pomyśleć o zapasach na zimę, ale póki co zapraszam na mufinki z truskawkami..Przepis znalazłam tutaj i cytuję za autorką..ja jednak zrobiłam z mniejszej porcji.

Składniki na 30 porcji-
  • 500 g mąki tortowej
  • 300 g cukru
  • 2 łyżeczki sody
  • 4-5 łyżeczek proszku do pieczenia
  • 2 łyżeczki cynamonu
  • 2 łyżeczki olejku wanilinowego
  • ok 200g płatków owsianych (opcjonalnie)[nie dałam]
  • 2 jajka
  • 500 ml mleka
  • 180 ml oleju
  • ok 1/2 kg truskawek [mogą być mrożone]
Kruszonka
  • 50 g cukru
  • 50 g masła
  • 100 g mąki
W jednej misce mieszamy suche składniki na ciasto (mąkę przesiać przez sitko, żeby nie było grudek), a w drugiej płynne składniki i jajko. Następnie wszystko mieszamy (miksujemy) na jednolitą masę.Ciasto przekładamy do papierowych papilotek (ok. 2 łyżki stołowe na szt.), na górę układamy truskawkę i posypujemy kruszonką (ilość wedle upodobania :) - ja biorę 1 łyżeczkę na sztukę)
Kruszonka
Wystarczy wszystko wymieszać razem, aż kruszonka uzyska postać sypkiego piasku :)Teraz już tylko wystarczy posypać nią ciasto i upiec.Uwagi:Z podanych ilości wychodzi dosyć spora ilość kruszonki. Starcza na ok 50 muffinek (1-1,5 łyżeczki / szt) lub porcję owoców w standardowej formie do tarty.
Pieczemy przez ok 20 minut w temp. ok 200C.
Truskawki 2012

Komentarze

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny i komentarz... Pozdrawiam i zapraszam ponownie.....
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga ? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie..a umieszczę je w galerii.