Cukinia faszerowana

Kupiłam 3 małe cukinie i miałam zrobić z nią kurczaka ..ale zostawiłam troszkę mięsa mielonego od gołąbków i zrobiłam coś innego..no i wcale nie żałuję..moje cukinie troszkę za mocno się przypiekły..ale i tak były smaczne..Przepis znalazłam tutaj..


  • 2 średnie cukinie [ u mnie 3 małe]
  • 25 dkg mielonego mięsa 
  • 1 cebula
  • czosnek
  • 1/2 szkl mrożonej marchewki[ nie miałam , więc ugotowałam]
  •  1/2 szkl startego sera
  • kilka łyżek pikantnego ketchupu
  • bazylia [świeży koperek]
  • majeranek
  • łyżka oliwy
Cukinię umyć, przekroić na pół, środek wydrążyć łyżeczką. Cebulę pokroić w kostkę, marchewkę lekko rozmrozić. Rozgrzać oliwę na patelni, wrzucić mięso, cebulę, przeciśnięty czosnek i przyprawy. Dobrze usmażyć rozdrabniając mięso. Dodać marchewkę, ketchup i ewentualnie doprawić. Można po zdjęciu z patelni wmieszać część sera żółtego. Napełnić wydrążone połówki cukinii farszem, posypać serem, przykryć i wstawić na 30-40 minut do piekarnika rozgrzanego do 180°C. Po tym czasie zdjąć folię/przykrywkę i dopiekać chwilę do zrumienienia się sera.


Komentarze

  1. Też kupiłm małe cukinie, miałam zrobić nadziewane, a skończyło się usmażeniem ich na patelni grilowej :)
    Uwielbiam cukinie i trochę się bałam, że mięso zdominuje ich smak... Chyba następnym razem jednak zrobię:)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny i komentarz... Pozdrawiam i zapraszam ponownie.....
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga ? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie..a umieszczę je w galerii.