Magdalenki kokosowe- pieczone



Przepis zaczerpnięty z bloga Dorotki.Moje zmiany to dodatkowy czerwony [ trochę blado czerwony] kolor i więcej wiórek..ale to przez przypadek..Przeczytałam w przepisie 1/3 szklanki, a jak zaczęłam robić wzięłam paczkę wiórków [ 200g] i wsypałam 1/3 ale .. paczki..ale może to i lepiej..magdalenki były pyszne..uwielbiam kokos.. 
  • 115 g masła, roztopionego, wystudzonego
  • 3 duże jajka
  • pół szklanki cukru
  • 1 łyżeczka ekstraktu z wanilii
  • 1 szkl. mąki
  • 1/4 szkl. mąki ziemniaczanej
  • 0,5 łyżeczki proszku do pieczenia
  • szczypta soli
  • 1/3 szkl. wiórków kokosowych
  • 1 łyżka Malibu (opcjonalnie)
  • odrobina czerwonego barwnika
Mikserem ubić jajka (nie ma potrzeby oddzielania białek), cukier, wanilię, przez 3 minuty, aż masa będzie jasna i gładka. Dodać masło, zmiksować. Wsypać mąkę, mąkę ziemniaczaną, proszek do pieczenia, sól, (alkohol), wszystko delikatnie zmiksować, do dobrego połączenia składników. Wsypać wiórki, wymieszać.[ podzielić na dwie części, do jednej dodać czerwony barwnik i wymieszać, kłaść do foremek połowę masy białej i połowę masy czerwonej]Masę nakładać do foremek, tak, by muszelka była nie do końca pełna.Piec około 10 - 12 minut w temperaturze 180ºC, aż magdalenki będą rumiane. Wyjąć na kratkę, przestudzić.

Można posypać cukrem pudrem przed podaniem.
Przepis dodaję do akcji Kokosowe szaleństwo.

                                           Kokosowe szaleństwo!

Komentarze