Piwne babeczki

Jedliście ciasto z piwem? bo ja jadłam pierwszy raz i na pewno nie ostatni..ciasto jest mięciutkie..puszyste i bardzo , bardzo smaczne..Przepis znaleziony na blogu Margarytki i cytuję za autorką.. ja zrobiłam babkę i babeczki , zamiast skórki z cytryny dałam skórkę pomarańczową i nie zrobiłam polewy..akurat przyszła koleżanka i zjadłyśmy babeczki bez polewy..

  • 3 szkl.mąki pszennej 
  • 1,5 szkl. cukru 
  • 1 szkl. jasnego piwa (można użyć piwa cytrynowego) 
  • 1 szkl.oleju albo 200 g roztopionej margaryny 
  • 4 jajka 
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia 
  • ½ łyżeczki soli 
  • 1 łyżka cukru waniliowego 
  • skórka otarta z jednej cytryny 
  • cukier puder 
  • sok z połowy cytryny 
  • skórka cytrynowa do dekoracji


Jajka wbić do miski, ubić na puszystą masę dodając stopniowo cukier wymieszany z cukrem waniliowym. Cały czas ucierając, dodawać mąkę wymieszaną z solą i proszkiem oraz stopniowo olej (trochę mąki, trochę tłuszczu). Wlać piwo, dodać skórkę cytrynową i wymieszać. Ciasto przelać do jednej dużej albo dwóch mniejszych foremek posmarowanych masłem i oprószonych mąką (ja użyłam tłuszczu w sprayu i już nie oprószałam mąką). Uważać, aby formę wypełnić ciastem tylko do 2/3 wysokości, bo babka sporo urośnie.Piekarnik nagrzać do 175 -190 stopni i piec 45 – 60 minut (do tzw suchego patyczka) – ja piekłam 45 minut w 175 stopniach w termoobiegu z dolną grzałką.Gdy babka ostygnie przygotować lukier: cukier puder utrzeć z sokiem z cytryny i niewielką ilością gorącej wody. Babkę polukrować i posypać skórką cytrynową. 



Komentarze