Babka na białkach

Zrobiłam pączki, zostały białka ..poszperałam trochę w internecie i znalazłam tutaj przepis na babkę .. u mnie wyszły 2 takie oto babeczki..jedna większa..druga mniejsza..
  • 50 dag mąki
  • 1 szkl. mleka
  • białka z 6-7 jajek
  • 1 całe jajko
  • 3 dag świeżych drożdży
  • niepełna szkl.cukru
  • 130 dag masła
  • szczypta soli
  • łyżeczka ekstraktu waniliowego lub opakowanie cukru wanilinowego
Drożdże rozpuścić w połowie szklanki ciepłego mleka, dodać po łyżce mąki i cukru, a następnie wymieszać.
Odstawić w ciepłe miejsce do wyrośnięcia.
Do przesianej mąki dodać wyrośnięty rozczyn, żółtko, cukier, ekstrakt waniliowy i resztę mleka. Miksując dolewać stopione masło.
Białka (łącznie z tym z jajka, z którego mamy żółtko) ubić na sztywną pianę, dodać szczyptę soli. Powoli połączyć z ciastem, delikatnie mieszając, aż powstanie gładkie, niezbyt gęste ciasto.
Formę do babki z kominem (lub dużą keksówkę) wysmarować masłem/margaryną i wysypać mąką.
Ciasto przelać do formy, przykryć ściereczką i odstawić w ciepłe miejsce do wyrośnięcia na ok. 40 min. Pieczemy ok. 40 w 180° C
Polewa:
  • 6 dag masła
  • 1/4 szklanki cukru
  • 2 łyżki mleka
  • 2 łyżki kakao w proszku
Składniki połączyć i zagotować, dokładnie wymieszać. Chwilkę ostudzić i polewać wystudzone ciasto i ewentualnie dodatkowo ozdobić :)

Komentarze

  1. no i doczekałam się :)
    mam już przepis na podobną babkę ale wypróbuję też ten :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przepisów na wykorzystanie białek jest sporo..ja akurat wybrałam pierwszy jaki mi wpadł w oko...możesz zrobić również ptasie mleczko
      http://mojekucharzenie-bozena-1968.blogspot.com/2011/03/ptasie-mleczko.html

      Usuń
  2. Babeczki wyglądają bardzo smakowicie!

    Super, zrobię na weekend, zamroziłam białka po faworkach!

    OdpowiedzUsuń
  3. ładnie i ciekawie się prezentują

    OdpowiedzUsuń
  4. Robiłam kiedyś babę na białkach wychodzą bardzo smaczne a przy okazji możemy zużyć zalegajace białka w zamrażarce :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Kiedyś robiłam podobne. Były bardzo delikatne.

    OdpowiedzUsuń
  6. Bożenko wyszły wspaniale :)
    Ja natomiast robię często kokosanki z białek które mi pozostaną po wypiekach bo moje łasuchy je uwielbiają i znikają w szybkim tempie :)

    OdpowiedzUsuń
  7. jest pyszna! polecam wszystkim

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny i komentarz... Pozdrawiam i zapraszam ponownie.....
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga ? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie..a umieszczę je w galerii.