Pierożki karpackie



Pierożki jak pierożki, ale nadzienie- twaróg z ryżem to dla mnie nowość...Przepis znalazłam w książce Kuchnia Polska.Pierożki dodaję do akcji Gotujemy po polsku IV.

Ciasto:
  • 30 dag mąki 
  • 1 jajko 
  • szczypta soli
 Nadzienie:
  • 25 dag tłustego sera twarogowego
  • 20 dag ryżu (2 torebki)[dałam jedną torebkę]
  • 1 jajko
  • łyżka masła
  • torebka cukru waniliowego
  • garść rodzynek
  • kilka łyżek brandy
  • 5-6 łyżek cukru
Z mąki, jajka, soli i wody zagnieść tradycyjne ciasto na pierogi. Ryż ugotować na sypko, odcisnąć i wymieszać z masłem. Twaróg przetrzeć przez sito lub zmielić w maszynce. Rodzynki umyć i namoczyć w brandy. Ryż, twaróg, jajko, cukier i cukier waniliowy wymieszać na jednolitą masę, dodać rodzynki wraz z brandy. Ciasto cienko rozwałkować, formować średnie pierożki i gotować w osolonym wrzątku lub upiec na złoty kolor w ciepłym piekarniku. Podawać polane słodką śmietaną z dodatkiem cukru waniliowego.

Komentarze

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny i komentarz... Pozdrawiam i zapraszam ponownie.....
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga ? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie..a umieszczę je w galerii.