Różowy budyniowiec z jabłkami


Przepis na to ciasto znalazłam na blogu Ilonki i cytuję za autorką...

Ciasto:
  • 3 szkl. mąki
  • 3/4 szkl.cukru
  • cukier waniliowy 16g
  • 2 jajka
  • 3/4  kostki margaryny
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
Jabłka:
  • 1 kg jabłek
  • 1/4 szkl. cukru
  • 1/4 szkl. kaszy manny
  • garść rodzynek sułtanek
Budyń:
  • 1 duży budyń malinowy (bez cukru) ugotowany w 3 szklankach mleka
  • 4 łyżki cukru
  • 1 czubata łyżka mąki ziemniaczanej
  • 1 łyżka mąki pszennej
 Jabłka: 
Jabłka obrać, zetrzeć na  tarce o większych oczkach.  Smażyć w rondelku ok. 10 min., dodać potem rodzynki oraz cukier i kaszę mannę.
Budyń: 
Rozpuścić w 1 szkl. mleka wraz z obiema mąkami. Resztę mleka, tj. 2 szkl. zagotować z cukrem. Rozrobiony budyń wlać do gotującego się mleka. Gotować na małym ogniu do zgęstnienia, ciągle mieszając.
Ciasto: 
Z mąki,cukru, jaj, margaryny i proszku zagnieść ciasto i rozdzielić je na dwie nierówne części. Większą część rozwałkować i przenieść do formy (równie dobrze można nim po prostu wylepić blachę). Na ciasto wyłożyć jabłka. Gorącym budyniem zalać jabłka, przykryć cienkimi paseczkami (tworząc kratkę) [ u mnie  foremką wycięte kółka] z  drugiej części ciasta i piec ok. 50 w temperaturze 170* C.
Przepis dodaję do akcji Różowy tydzieńSezon na jabłka 2.

Komentarze

  1. bardzo fajny przepis i pięknie wyglądajace ciasto!

    OdpowiedzUsuń
  2. Jadłam podobne ciasto kiedyś, kiedyś ale przepisu na nie nie miałam. Dzięki tobie będę mogła przypomnieć sobie ten smak :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny i komentarz... Pozdrawiam i zapraszam ponownie.....
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga ? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie..a umieszczę je w galerii.