Kabaczek [cukinia] po marsylsku


Przepis znalazłam tutaj , ale trochę zmieniłam ... zamiast kabaczka  była cukinia,dodałam rownież kiełbasę i paprykę...

  • 2 kabaczki lub cukinie
  • 1 cebula
  • 2 ząbki czosnku
  • 2 duże pomidory
  • 2 papryki
  • 30 dkg kiełbasy
  • 5 łyżek ryżu
  • 1 łyżka sosu sojowego
  • 3 łyżki oliwy z oliwek
  •  sól i pieprz
Kabaczki opłukać (jeżeli skóra jest gruba - obrać), pokroić w kosteczkę, posypać solą i odstawić, aby puściły sok. Cebulę i czosnek drobno posiekać. Pomidory sparzyć, obrać ze skórki i podzielić na ósemki. W rondelku rozgrzać oliwę i włożyć cebulę, czosnek oraz pomidory. Po ok. 5 minutach dodać odsączone kabaczki. Doprawić do smaku i dusić pod przykryciem pół godziny. Ryż opłukać i osączyć. Wrzucić do rondla z jarzynami, wlać sos sojowy.Dodać pokrojoną paprykę i podsmażoną kiełbasę .Wymieszać i dusić na małym ogniu ok. 25 minut (jeśli potrawa pod koniec gotowania będzie zbyt sucha, dodać trochę wrzątku). 
Przepis dodaję do akcji Cukinia 2011Warzywa psiankowatePaprykujemy 2.

Komentarze

  1. Bardzo apetyczne wydanie kabaczka ( inaczej cukinia ) Bożenko.
    Ja dostałam od rodziców ostatnio kabaczka ale mi się przejadł i oddałam siostrze :)

    OdpowiedzUsuń
  2. spróbuję zrobić , ale z tego co wiem na oliwi z oliwek nie powinno się smażyć

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam, a co do smażenia na oliwie z oliwek znalazłam kilka słów w necie.
      To właśnie oliwa Extra Virgin (lub Extra Vergine) jest produktem najwyższej jakości, którego liczne walory smakowe i zdrowotne zostały docenione przede wszystkim w daniach kuchni śródziemnomorskiej. Jest to oliwa otrzymywane w pierwszym tłoczeniu, a jaj jakość porównywać możemy do świeżo wyciśniętego soku z owoców. Dlatego też warto wiedzieć, że powszechnie przyjętymi w Europie (niekoniecznie przestrzeganymi w Polsce) oznaczeniami rodzajów oliwy są:

      EXTRA VIRGIN – pierwsze tłoczenie, oliwa najwyższej jakości, korzystnie wpływa na zdrowie, zalecana do stosowania na surowo.

      OLIWA z OLIWEK – niespełniająca wymogów Extra Virgin, poddawana jest procesowi rafinowania- można ją stosować do wszystkich potraw, sałatek, do smażenia, gotowania.

      OLEJ (OLIWA) Z WYTŁOKÓW – stosowana na surowo nie szkodzi, jednak warto pamiętać, że nie ma ona także korzystnego wpływu na nasze zdrowie; jedynie do smażenia i gotowania.

      Usuń

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny i komentarz... Pozdrawiam i zapraszam ponownie.....
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga ? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie..a umieszczę je w galerii.