Bułeczki amerykańskie


Ostatnio wpadłam w szał drożdżowych wypieków...Kolejne smaczne bułeczki..Ciasto zagniotłam wieczorem i włożyłam do miski , nakryłam torebką foliową i wstawiłam na noc do lodówki...Rano na śniadanie mieliśmy smaczne bułeczki..Nie zdążyłam zrobić polewy..ale i tak smakowały..Przepis znaleziony tutaj i cytuję za autorką..

Ciasto drożdżowe:

  • 3 szklanki mąki pszennej
  • 1/2 łyżeczki soli
  • 5 łyżek cukru
  • 3/4 szklanki ciepłej wody
  • 1 jajko
  • 30 gr drożdży
  • 70 gr roztopionego masła naturalnego
Nadzienie:

  • 2 łyżki cynamonu
  •  1/2 szklanki brązowego cukru
  •  1/2 szklanki posiekanych orzechów włoskich

    Polewa:

    • 100 gr mascarpone
    • 1/4 szklanki roztopionego masła
    • pół szklanki cukru pudru
    • pół tabliczki rozpuszczonej białej czekolady
    • szczypta cynamonu
    Drożdże rozetrzeć z łyżką cukru, dodać do masy pół szklanki ciepłej wody i odstawić w ciepłe miejsce, aby drożdże podrosły (na ok. 15 minut). Następnie w dużej misce wymieszać suche składniki. Dolać drożdże i resztę wody oraz jajko. Zagniatać przez ok. 10-15 minut. aż ciasto zacznie odstawać od ręki. Odstawić na ok. godzinę w ciepłe miejsce, aby ciasto urosło. W międzyczasie rozetrzeć miękkie masło z cukrem i cynamonem.

    Następnie wyjąć  ciasto na posypaną mąką stolnicę. Rozwałkować je na kwadrat o bokach ok. 30 cm. Ciasto posmarować masą cynamonową i posypać orzechami. Zwinąć w roladę i pokroić na grube (ok. 2 cm) plastry i układać w okrągłej blaszce w odstępach ok. 3 cm – ciasto jeszcze urośnie! Odstawić blaszkę z bułeczkami na ok. godzinę do wyrośnięcia. Przed włożeniem do pieca posmarować mlekiem, żeby ładnie się zrumieniły.
    Piec w temp. 180 stopni przez ok.35 minut.



    Komentarze

    1. Ja też lubię drożdżowe,a te bułeczki widać że są pyszniutkie:)

      OdpowiedzUsuń
    2. Ale świetne bułeczki! Ojj... chciałabym mieć takie smakowite śniadania :)

      OdpowiedzUsuń

    Prześlij komentarz

    Dziękuję za odwiedziny i komentarz... Pozdrawiam i zapraszam ponownie.....
    Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga ? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie..a umieszczę je w galerii.