Salceson z szynkowara

Salceson swojej roboty - mój mąż bardzo lubi... Przepis podaję za BeatąSz. [U mnie szczerze mówiąc wszystko było na oko-według upodobań i smaku..]

Na salceson ( dwa wsady do szynkowara) potrzeba:
  • 1/2 świńskiego łba
  • ok. 10 dag skórek wieprzowych
  • ok. 25 dag słoniny
  • serce, płucka, ozorek
  • przyprawy do smaku:
  • czosnek( 2-3 ząbki)
  • sól
  • majeranek
  • kolendra zgnieciona
  • pieprz czarny mielony
  • gałka muszkatołowa mielona

Głowę porąbać na mniejsze kawałki, włożyć do dużego gara, dodać skórki, słoninę, ozorki, serce i płucka. Zalać wodą osolić i gotować do prawie miękkości, wyjmując kawałki w miarę ich dogotowywania się. Przestudzić pokroić w kostkę słoninę i ozorki ( wcześniej obrać je ze skóry), skórki ze słoniny w paseczki, resztę składników w cienkie plasterki.Wywar z gotowania zredukować do ok. 1/2 litra, przecedzić przez gęste sito. Wszystko razem ( mięso i wywar)połączyć, doprawić do smaku ( dość dobrze, bo mnie się wydawało w czasie mieszania, że jest już dość słone a potem po zrobieniu i wystudzeniu okazało się, że mogłoby być bardziej doprawione ) napełnić woreczek w szynkowarze i "gotować" tradycyjnie przez ok. 1 1/2-2 godzin ( w zależności od tego jak twarde było mięso przed rozdrabnianiem) Szybko schłodzić, odstawić najlepiej na całą noc do lodówki.

Przepis dodaję do akcji Wędliny domowe.


Komentarze

  1. Jest coś czego jeszcze chyba nie ujawniałam. Uwielbiam salceson i nawet Olka mi się udało tym zarazić. Kupuję tylko w sprawdzonych miejscach, ale taki domowy pewnie i tak o niebo lepszy:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Aciri - ja też lubię salceson , zwłaszcza robiony w domu... a Tobie tylko pozazdrościć takich dzieci.. moje córki nie lubią takich rzeczy...młodsza czasem spróbuje , a ta starsza to już nie ma mowy ..

    OdpowiedzUsuń
  3. O to przepis dla mojego N. na pewno się ucieszy :) A i mamie muszę podrzucić tato będzie wniebowzięty :)

    OdpowiedzUsuń
  4. ja tam lubie salceson, ale znajac moje zdolnosci kulinarne to nigdy mi sie nei uda go dobrze zrobic :P pozostaje mi konsumowac ten sklepowy, ale nie wszystkie sa takie zle. ostatnio w auchan kupilam ten od Kani - wieprowy. w smaku bardzo spoko

    OdpowiedzUsuń
  5. W WARSZAWIE NA TARCHOMINIE NA BAZARKU JEST MISTRZOWSKI " HOME MADE".

    OdpowiedzUsuń
  6. Taki domowy na pewno smakuje dużo lepiej niż ze sklepu. chociaż przyznam, że wieprzowy salceson z oferty Karol-Zakłady Mięsne również jest wyborny. Tak doskonale przyprawiają swoje wyroby, że smakują zupełnie jak swojskie.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny i komentarz... Pozdrawiam i zapraszam ponownie.....
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga ? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie..a umieszczę je w galerii.