Jabłka w karmelu

Jeśli ktoś lubi słodkości z dodatkiem cynamonu to polecam jabłka w karmelu....Jak dla mnie to jest trochę za słodkie..Przepis cytuję za Marinik.
  • 3 kg jabłek - twardych i takiej odmiany, która pod wpływem temperatury nie rozpada się (np. Champion)
  • 1 kg cukru
  • 1 cytryna
  • 3 łyżeczki mielonego cynamonu
Jabłka obrać, wydrążyć gniazda nasienne i pokroić w drobne plasterki (ja dzielę całe jabłko na osiem części i takie cząstki plasterkuję - 2-3 mm). Zasypać jabłka cukrem, wymieszać i pozostawić na kilka godzin - aż puszczą sok. Jabłka mocno odcisnąć a powstały sok gotować na wolnym ogniu - do zmniejszenia objętości w taki sposób - aby powstał gęstawy i o kolorze 
miodowy syrop. Otrzeć skórkę z cytryny i wycisnąć sok. Wrzucić do syropu jabłka i 2 łyżeczki cynamonu oraz sok z cytryny dalej gotować kilkanaście minut ciągle mieszając. Jabłka puszczą dodatkowy sok, tak więc syrop stanie się po kilkunastu minutach znów rzadszy. Wyjąć jabłka łyżką cedzakową na sito lub durszlak i ponownie odcisnąć z nich sok. Pozostały w naczyniu syrop z dodanym syropem po odciśnięciu jabłek nadal gotować, aż ponownie zgęstnieje, a pod koniec gotowania dodać także pozostałą łyżeczkę cynamonu oraz otartą skórkę z cytryny. Ponownie wrzucić do gęstego syropu jabłka i jeszcze nieco odparować. 
Przepis dodaję do Akcji Przetwory 2011.

Komentarze

  1. ciekawe jak smakują takie jabłka :) mam przeczucie, że pysznie

    OdpowiedzUsuń
  2. Jam też lubie mniej słodkie rzeczy ale mam obok takiego słodziaka co cukier z cukiernicy nawet lubi wyjadać:)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny i komentarz... Pozdrawiam i zapraszam ponownie.....
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga ? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie..a umieszczę je w galerii.