Cukinia w syropie

Cukinia w syropie przyda się zimą np.do ciasta.
  • 3 kg cukinii
  • 1 kg cukru
  • 2 cukry waniliowe
  • 3-4 łyżeczki kwasku cytrynowego
  • 1,5 l wody
Zagotować wodę z kwaskiem cytrynowym i ostudzić. Cukinie obrać i pokroić w kostkę. Zalewą zalać cukinię i odstawić na 12 godzin. Zlać z cukinii zalewę , dodać cukier i cukier waniliowy . Zagotować . Do tej zalewy dodać cukinię i gotować przez 7 minut. Gorące przełożyć do słoików i zakręcić.
Przepis dodaję do Akcji przetwory 2011 Cukinia 2011.

Komentarze

  1. czuję, że kolejna porcja słoików mnie czeka :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Witam Bożena,a do jakiego ciasto to można użyć?

    OdpowiedzUsuń
  3. Faktycznie ciekawy, pierwszy raz się spotykam z cukinią w takiej postaci :)

    OdpowiedzUsuń
  4. zauberi,aga -dziękuję..

    kulinarne-smaki- u mnie już brakuje słoików... narobiłam już sporo różnych przetworów , a przede mną jeszcze sporo do zrobienia...

    margot - taka cukinia smakuje prawie jak ananas z puszki..

    kuchennefascynacje - ja robiłam już taką cukinię w zeszłym roku..

    OdpowiedzUsuń
  5. Jutro mam zamiar zrobić ale dynię w podobny sposób, myślisz, że też będzie dobra?

    OdpowiedzUsuń
  6. zauberi- ciężko mi powiedzieć ....ja jutro też planuję coś zrobić z dynią i znalazłam taki oto przepis
    http://kuchcik.info/2008/11/24/dynia-ala-pomarancza/

    OdpowiedzUsuń
  7. A ja wlasnie myslałam,jak zakonserwować na słodko kabaczka,zrobię Twoim sposobem,dzięki za przepis :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny i komentarz... Pozdrawiam i zapraszam ponownie.....
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga ? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie..a umieszczę je w galerii.