Ogórki z czosnkiem

Ogórki  z czosnkiem..pycha - najbardziej smakuje czosnek ,więc radzę nie żałować i dać więcej [ ja przynajmniej tak zrobię, bo moi domownicy uznali, ze w zeszłym roku było za mało].
  • 3 kg ogórków 
  • 1/2 kg małej cebuli 
  • 2 - 3  główki czosnku
  • koper, 
  • ziele angielskie
  • liść laurowy
zalewa
  • 3/4 szkl. cukru
  • 1 szkl. octu
  • 2 szkl. wody
Ogórki dokładnie wyszorować, uciąć końce i nie obierając ze skórki pokroić w grube plastry ( ok.1 cm). Posolić do smaku i zostawić na noc.Cebulę pokroić w półkrążki, czosnek obrać i zostawić całe ząbki. Na dnie każdego słoika ułożyć koper, następnie układać plastry ogórków , cebulę i czosnek, na końcu dodać kawałek liścia laurowego i 1-2 ziarenka ziela angielskiego.Ogórki zalać gorącą zalewą i pasteryzować nie dłużej niż 5 min.
Przepis dodaję do  Akcji przetwory 2011.


Komentarze

  1. Bardzo prosty i zapewne smakowity przepis . Chętnie z niego skorzystam, ale poczekam jeszcze trochę na ogóreczki z własnego ogródka:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Anucha- skorzystaj bo warto.. ja właśnie dziś takie robię..

    OdpowiedzUsuń
  3. dziękuję za przepis. zrobię na pewno :) jadłam podobne u koleżanki i bardzo mi smakowały :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny i komentarz... Pozdrawiam i zapraszam ponownie.....
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga ? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie..a umieszczę je w galerii.