Ser żółty

Najlepszy ser  żółty jest własnego wyrobu. . Czasem zdarza się kupić twaróg , a potem nie ma amatora do zjedzenia..., ale to nie problem,gdyż zawsze można coś wykombinować... 
  • 1 litr mleka
  • 1 kg twarogu
  • 2 jajka
  • 7 dkg masła
  • 1 łyżeczka soli 
  •  trochę vegety 
  • 1 płaska łyżeczka sody oczyszczonej 
 Mleko zagotować, dodać zmielony twaróg, gotować przez 20 minut, następnie  trochę  odcedzić . Do sera dodać jajka, masło, sól, vegetę  i smażyć 8 minut mieszając od czasu do czasu. Zdjąć z ognia, dodać sodę oczyszczoną i dokładnie wymieszać. Gotową masę serową włożyć do obciętej plastikowej butelki po napoju lub do pojemnika , zostawić 2 dni w temperaturze pokojowej, a później przechowywać w lodówce.

Komentarze

  1. Bożenko, taki domowy ser musi być niesamowity. Muszę spróbować.

    OdpowiedzUsuń
  2. urtica1 - ja robiłam już kilka razy i za każdym razem próbuję dodawać coś innego, gdyż można dodać np, kminek [jak ktoś lubi] ,szczypiorek itd...

    OdpowiedzUsuń
  3. Bożenko, właśnie też o tym pomyślałam. Szczypiorek jak najbardziej, natka pietruszki no i różnego rodzaju inne zioła. I za każdym razem to już będzie inny ser. Rewelacyjny przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  4. urtica1- można kombinować według swoich ulubionych przypraw itd i faktycznie za każdym razem będzie inny...

    OdpowiedzUsuń
  5. naprawdę tak łatwo można przygotować żółty ser? warto wiedzieć, jestem jego miłośniczką:)

    OdpowiedzUsuń
  6. goh. - jak widać to nie jest trudne...spróbuj kiedy zrobić...

    OdpowiedzUsuń
  7. a są jakieś wymagania co do mleka i twarogu, tzn. czy mogą być sklepowe, uht itp. czy jakieś eko, wiejskie, prosto od krowy? :)

    OdpowiedzUsuń
  8. goh. - ja robiłam niestety,ale z takiego sklepowego mleka , ale można i z wiejskiego.

    OdpowiedzUsuń
  9. Też taki robię , jest pyszny!
    Pozdrawiam Cię serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  10. andzia-35 - pozdrawiam...A taki ser jest pyszny , to prawda.

    OdpowiedzUsuń
  11. Pytanie o dodawanie jajek: czy białko nie zetnie się tworząc jajecznicę w serze? nie lepiej same żółtka? Jestem właśnie chwilę przed tą operacją i dylemat mi powstał:)
    Pozdrowienia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przepraszam,że dopiero teraz piszę..jak widać u mnie nie było jajecznicy w serze..ja dodawałam całe jajka..

      Usuń
  12. Bardzo fajny przepis chyba się skuszę, zwłaszcza w obecnym momencie siedzenia w domu.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny i komentarz... Pozdrawiam i zapraszam ponownie.....
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga ? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie..a umieszczę je w galerii.